1. Podstawa prawna:
Art. 13 ustawy z 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t.j. Dz.U.z 2017 r. poz.1892)
2. Wymagane dokumenty:
· . wniosek o udzielenie ulgi inwestycyjnej,
· . zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych wraz z rachunkami lub ich uwierzytelnionymi odpisami, stwierdzającymi wysokość tych wydatków,
· . oświadczenie, że wydatki związane z inwestycją nie zostały sfinansowane w całości lub części z udziałem środków publicznych,
. oświadczenie do uzyskania pomocy publicznej/pomocy de minimis w rolnictwie/rybołóstwie,
. zawiadomienie o zakończeniu budowy,
. pozwolenie na budowę.
3. Termin odpowiedzi:
Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
4. Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej
5. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji.
6. Informacje dodatkowe:
Przyznanie ulgi podatnikom podatku rolnego z tytułu wydatków poniesionych na:
· Budowę i modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska;
· Zakup i zainstalowanie deszczowni, urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę, urządzeń do wykorzystania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii.
Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji w wysokości 25% udokumentowanych
Rachunkami nakładów inwestycyjnych. Ulga inwestycyjna przysługuje podatnikom podatku rolnego, pod warunkiem, że wydatki inwestycyjne nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych.
7. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Finansowy, Agnieszka Skorupka, pok. nr 3, tel. 65 54 74 507, nr bezpośredni: (65) 322 58 33
Wniosek o udzielenie ulgi inwestycyjnej
Zestawienie poniesionych wydatków
Oświadczenie
Oświadczenie do uzyskania pomocy publicznej/pomocy de minimis w rolnictwie/rybołóstwie |