Uchwała Nr XXXVII/203/2018 w sprawie: trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Miejskiej Górce oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania
Uchwała Nr XXXVII/203/18
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce
z dnia 16 października 2018 roku
w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Miejskiej Górce oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym (t.j. Dz .U. z 2018 poz. 994; z późn. zm.) oraz art. 9a ust.15 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1390) Rada Miejska w Miejskiej Górce uchwala co następuje:
§ 1. Członków Zespołu Interdyscyplinarnego powołuje i odwołuje Burmistrz Miejskiej Górki, na pisemny wniosek Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Miejskiej Górce w formie zarządzenia.
§ 2. 1. Członkowie Zespołu Interdyscyplinarnego wybierają Przewodniczącego, Zastępcę Przewodniczącego oraz Sekretarza zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
2. Przewodniczący reprezentuje Zespół Interdyscyplinarny na zewnątrz.
3. Posiedzenia Zespołu Interdyscyplinarnego zwołuje Przewodniczący.
4.Zawiadomienia o terminie, miejscu i porządku posiedzenia Zespołu Interdyscyplinarnego przekazywane są członkom w jednej z form: elektronicznej, pocztą tradycyjną, faksem lub osobiście, za potwierdzeniem odbioru. Każdorazowo o wyborze formy zawiadomienia decyduje Przewodniczący.
5. Z posiedzeń Zespołu Interdyscyplinarnego sporządza się protokół oraz listę obecności.
6. Protokół podpisuje Przewodniczący oraz Sekretarz.
7.Zespół Interdyscyplinarny może wnioskować do Burmistrza Miejskiej Górki o zlecenie przeprowadzenia usług, badań, opracowania ekspertyz, itp. w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie.
8. Decyzje Zespołu Interdyscyplinarnego zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
§ 3. Traci moc uchwała Nr VI/27/11 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 30 marca 2011 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu
Interdyscyplinarnego w Miejskiej Górce oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miejskiej Górki.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
UZASADNIENIE
do Uchwały Nr XXXVII/203/18
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce
z dnia 16 października 2018 roku
w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Miejskiej Górce oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania
W związku z wejściem w życie nowelizacji ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, nałożono na gminy, obowiązek tworzenia zespołów interdyscyplinarnych, których głównym zadaniem jest integrowanie i koordynowanie wszelkich służb, jednostek organizacyjnych, itp. oraz specjalistów w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
Ustawodawca delegował upoważnienie dla rady gminy do określenia w formie uchwały trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.
W dniu 30 marca 2011 r. Rada Miejska w Miejskiej Górce uchwaliła wymagane zasady, jednakże z upływem czasu praktyka Zespołu Interdyscyplinarnego w Miejskiej Górce pokazuje, iż należy zmienić zapisy poprzedniej uchwały, a także dostosować je do powszechnie obowiązującej linii orzeczniczej.
Zmiany polegają m. in. na:
1. publikacji uchwały w dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego,
2. wykreślenie zapisów, które są powieleniem już istniejących w aktach wyższego rzędu oraz budzące wątpliwości merytoryczne.
Uchwała spełnia powyższe wymagania określone przez ustawodawcę.
|