http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
Gmina Miejska Górka
Urząd Miejski
Organy władzy publicznej
Raport o stanie Gminy
Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego
Zamówienia Publiczne
Przetargi
Petycje
Wybory
Procedury Obsługi Interesanta
Praca
Deklaracja dostępności
Koordynator do spraw dostępności
Oświadczenia majątkowe
RODO
Konsultacje społeczne
Informacje
Redakcja Biuletynu
Statystyki
Rejestr zmian
Instrukcja obsługi BIP
Wyszukiwarka


 
Rejestr zmian 
Informacje
 
Treść archiwalna z dnia: 2018-11-27 08:45:44
Strona / Organy władzy publicznej / Rada Miejska / Uchwały Rady Miejskiej / Uchwały Rady Miejskiej 2018 r.
Uchwała Nr XXXVII/203/2018 w sprawie: trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Miejskiej Górce oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania

 

Uchwała Nr XXXVII/203/18

Rady Miejskiej w Miejskiej Górce

z dnia 16 października 2018 roku

 

w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Miejskiej Górce oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania

 

        Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym  (t.j. Dz .U. z 2018 poz. 994; z późn. zm.) oraz art. 9a ust.15 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1390)  Rada Miejska w Miejskiej Górce uchwala co następuje:

 

§ 1. Członków Zespołu Interdyscyplinarnego powołuje i odwołuje Burmistrz  Miejskiej Górki, na pisemny wniosek Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Miejskiej Górce  w formie  zarządzenia.

 

§ 2. 1. Członkowie Zespołu  Interdyscyplinarnego wybierają Przewodniczącego, Zastępcę Przewodniczącego oraz  Sekretarza zwykłą większością głosów  w głosowaniu jawnym.

2. Przewodniczący reprezentuje Zespół Interdyscyplinarny na zewnątrz.

3. Posiedzenia Zespołu Interdyscyplinarnego zwołuje Przewodniczący.

4.Zawiadomienia o terminie, miejscu i porządku posiedzenia Zespołu Interdyscyplinarnego przekazywane są członkom w jednej z form: elektronicznej, pocztą tradycyjną, faksem lub osobiście, za potwierdzeniem odbioru. Każdorazowo o wyborze formy zawiadomienia decyduje Przewodniczący.

5.  Z posiedzeń Zespołu Interdyscyplinarnego sporządza się protokół oraz listę obecności.

6. Protokół podpisuje Przewodniczący oraz Sekretarz.

7.Zespół Interdyscyplinarny może wnioskować do Burmistrza Miejskiej Górki o zlecenie przeprowadzenia usług, badań, opracowania ekspertyz, itp. w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie.

8. Decyzje Zespołu Interdyscyplinarnego zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.

 

§ 3. Traci moc uchwała Nr VI/27/11 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 30 marca    2011 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu
Interdyscyplinarnego w Miejskiej Górce oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.

 

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miejskiej Górki.

 

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

 

 

UZASADNIENIE

do Uchwały Nr XXXVII/203/18

Rady Miejskiej w Miejskiej Górce

z dnia 16 października 2018 roku

 

w sprawie trybu i sposobu  powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Miejskiej Górce oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania

 

W związku z wejściem w życie nowelizacji ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, nałożono na gminy, obowiązek tworzenia zespołów interdyscyplinarnych, których głównym zadaniem jest integrowanie i koordynowanie wszelkich służb, jednostek organizacyjnych, itp. oraz specjalistów w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

Ustawodawca delegował upoważnienie dla rady gminy do określenia w formie uchwały trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych  warunków jego funkcjonowania.

W dniu 30 marca 2011 r.  Rada Miejska w Miejskiej Górce uchwaliła wymagane zasady, jednakże z upływem czasu praktyka Zespołu Interdyscyplinarnego w Miejskiej Górce pokazuje, iż należy zmienić zapisy poprzedniej uchwały, a także dostosować je do powszechnie obowiązującej linii orzeczniczej.

Zmiany polegają m. in. na:

1.     publikacji uchwały w dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego,

2.  wykreślenie zapisów, które są powieleniem już istniejących w aktach wyższego rzędu oraz budzące wątpliwości merytoryczne.

Uchwała spełnia powyższe wymagania określone przez ustawodawcę.

                                                  


««« powrót
 
 


Interaktywna Polska