Uchwała Nr XIII/74/07 w sprawie budżetu gminy Miejska Górka na rok 2008 - 2008-09-10
Uchwała Nr XIII/74/07
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce
z dnia 19 grudnia 2007 roku
w sprawie: budżetu gminy Miejska Górka na rok 2008
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt 9 lit „c”, „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 roku z późn. zm.) oraz art. 86 ust.1, art. 165, art. 166, art. 173, art. 182, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.)Rada Miejska w Miejskiej Górce uchwala co następuje:
§1
1. Ustala się dochody budżetu gminy na rok 2008 w wysokości 19.591.818,00 zł., z tego:
- dochody bieżące w kwocie 19.516.818,00 zł.,
- dochody majątkowe w kwocie 75.000,00 zł.
2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§2
1. Ustala się wydatki budżetu gminy na rok 2008 w wysokości 20.325.497,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
2. Wydatki, o których mowa w ust.1 obejmują:
1) wydatki bieżące w wysokości 17.809.378,00 zł., w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 9.128.605,00 zł.,
b) dotacje w kwocie 825.000,00 zł., w tym:
- podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury w kwocie 528.000,00 zł.,
- celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom w kwocie 10.000,00 zł.,
- celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych w kwocie 262.000,00 zł.,
-celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych przekazane jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych w kwocie 25.000,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr5.
c) wydatki na obsługę długu w kwocie 140.814,00 zł.,
2) wydatki majątkowe w 2008 roku w wysokości 2.516.119,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały.
3. Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008 – 2010 zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały
§3
1. Ustala się plan przychodów budżetu zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.
2. Ustala się plan rozchodów budżetu zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.
3. Deficyt budżetu w kwocie 733.679,00 zł. zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym.
§4
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody – 45.000,00 zł,
2) wydatki – 45.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały.
§5
1. Określa się dochody w kwocie 140.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki w kwocie 132.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 8.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§6
1. Ustala się plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego na rok 2008 zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały.
2. Dochody ustalone w § 1 obejmują plan dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych ustawami na 2008 rok zgodnie z załącznikiem Nr 10 do niniejszej uchwały.
3. Wydatki ustalone w § 2 obejmują plan wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych ustawami na 2008 rok zgodnie z załącznikiem Nr 11 do niniejszej uchwały.
§7
Tworzy się rezerwę celową w wysokości 60.000,00 zł., z tego:
a) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 40.000,00 zł.
b) na udzielone poręczenie w kwocie 20.000,00 zł.
§8
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 2.213.243,00 zł.
Z tego na:
1) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 733.679,00 zł.,
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 1.479.564,00 zł.
§9
Upoważnia się Burmistrza Miejskiej Górki do zaciągania zobowiązań:
1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określone w załączniku Nr 4,
2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§10
Upoważnia się Burmistrza Miejskiej Górki do:
1) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniu w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu klasyfikacji budżetowej, za wyjątkiem zmian kwot wydatków majątkowych i dotacji,
2) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
§11
1. Ustala się łączną kwotę poręczeń udzielanych przez Burmistrza Miejskiej Górki w roku budżetowym 2008 w wysokości do 20.000,00 zł.
§12
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miejskiej Górki.
§13
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
zal_1.pdf (157.67 Kb)
zal_2.pdf (327.55 Kb)
zal_3.pdf (92.76 Kb)
zal_4_-_WPI.pdf (91.12 Kb)
zal_5.pdf (102.38 Kb)
zal_6.pdf (75.29 Kb)
zal_7.pdf (74.96 Kb)
zal_8.pdf (144.26 Kb)
zal_9.pdf (84.02 Kb)
zal_10.pdf (104.14 Kb)
zal_11.pdf (110.48 Kb)
|