Uchwała Nr XXI/127/08 w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/106/08 z dnia 27 sierpnia 2008 roku o szczegółowych zasadach utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejska Górka - 2008-12-30
Uchwała Nr XXI/127/08 Rady miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 17 grudnia 2008 roku
w sprawie: zmiany uchwały Nr XVIII/106/08 z dnia 27 sierpnia 2008 roku o szczegółowych zasadach utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejska Górka
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) - Rada Miejska w Miejskiej Górce po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rawiczu uchwala, co następuje:
§ 1
Po uzgodnieniu z powiatowym lekarzem weterynarii oraz po zasięgnięciu opinii upoważnionego przedstawiciela organizacji społecznej ustala się brzmienie § 15 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Miejska Górka o następującej treści: " 1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do sprawowania właściwej opieki nad nimi, mającej na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku. 2. Do obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, a w szczególności psy, należy: a) zarejestrowanie psa; b) opłacenie podatku od posiadania psa; c) wyposażenie psa w obrożę; d) oznakowanie psa - np. w systemie trwałego znakowania, polegającego na podskórnym wprowadzeniu elektronicznego nośnika numeru kodu identyfikacyjnego przez lekarza weterynarii; w przypadku szczeniąt - w okresie czwartego miesiąca od jego narodzin, w terminie pierwszego szczepienia ochronnego przeciw wściekliźnie, natomiast w przypadku osobników dorosłych - w okresie pierwszego miesiąca od daty wejścia w posiadanie, bądź umieszczenia na obroży zwierzęcia danych pozwalających na ustalenie osoby utrzymującej zwierzę; e) przeprowadzania okresowych szczepień psów i innych zwierząt domowych przeciwko wściekliźnie; f) na terenach przeznaczonych do użytku publicznego - prowadzenie psa na uwięzi, z tym, że pies agresywny i pies rasy uznawanej za agresywną musi ponadto mieć nałożony kaganiec i może być wprowadzany wyłącznie przez osoby pełnoletnie. Zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone jedynie w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i pod warunkiem, że pies ma kaganiec, a jego opiekun ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem; g) na terenie nieruchomości - swobodne puszczanie psa dozwolone jest wyłącznie wtedy, gdy nieruchomość jest należycie ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa, a ponadto jest niemożliwy swobodny dostęp na teren posesji osobom trzecim. W widocznym miejscu w pobliżu wejścia na teren nieruchomości, należy umieścić tabliczkę ostrzegawczą o trzymaniu psa; h) usuwanie zanieczyszczeń pozostawionych przez psy z terenów przeznaczonych do wspólnego użytku, a w szczególności z chodników, jezdni, placów, parkingów, skwerów, zieleńców za pomocą odpowiednich narzędzi (np. łopatka, worek foliowy), które zobowiązana jest posiadać osoba wyprowadzająca psa, nie dotyczy to osób niewidomych korzystających z pomocy psów - przewodników; i) dbanie o zdrowie, czystość i wygląd zwierzęcia oraz postępowanie z nim zgodnie z ustawą o ochronie zwierząt. 3. Zabrania się: a) wprowadzania psów i innych zwierząt domowych na teren placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci, kąpielisk; b) wprowadzania psów i innych zwierząt domowych do obiektów użytku publicznego, z wyłączeniem obiektów przeznaczonych dla zwierząt, takich jak: schroniska, lecznice, wystawy itp.; nie dotyczy to osób niewidomych korzystających z pomocy psów przewodników; c) dopuszczania do zakłócania ciszy i spokoju przez zwierzęta domowe, szczególnie w porze nocnej; d) szczucia psów lub doprowadzania ich do stanu, w którym pies może stać się niebezpieczny dla człowieka i innych zwierząt. 4. Właściciele zwierząt domowych podczas wyprowadzania zwierząt poza obręb nieruchomości są zobowiązani do posiadania przy sobie odpowiednich narzędzi (np. pakiet sanitarny, łopatka, worek foliowy) oraz do usunięcia za ich pomocą zanieczyszczeń pozostawionych przez psy lub inne zwierzęta z obiektów i terenów przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności z: chodników, jezdni, placów, parkingów, skwerów, zieleńców. Zebrane w ten sposób zanieczyszczenia należy wrzucić do specjalnego pojemnika na odchody zwierzęce, a w przypadku jego braku do koszy na śmieci, ustawionych na terenach przeznaczonych do użytku publicznego. 5. Psy wałęsające się bezpańsko bez nadzoru właściciela będą wyłapywane, a kosztami zostanie obciążony właściciel psa. W przypadku niemożności ustalenia posiadacza, pies zostanie oddany do schroniska. 6. Za szkody wyrządzone przez zwierzę odpowiada jego właściciel."
§ 2
§ 17 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Miejska Górka otrzymuje brzmienie: 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzenia w miarę potrzeb deratyzacji na terenie swoich nieruchomości. 2. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, Rada Miejska w Miejskiej Górce wyznaczy obszar podlegający obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania. 3. Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właściciela nieruchomości."
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miejskiej Górki.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
|