http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
Gmina Miejska Górka
Urząd Miejski
Organy władzy publicznej
Raport o stanie Gminy
Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego
Zamówienia Publiczne
Przetargi
Petycje
Wybory
Procedury Obsługi Interesanta
Praca
Deklaracja dostępności
Koordynator do spraw dostępności
Oświadczenia majątkowe
RODO
Konsultacje społeczne
Informacje
Redakcja Biuletynu
Statystyki
Rejestr zmian
Instrukcja obsługi BIP
Wyszukiwarka


 
Rejestr zmian 
Informacje
 
Treść archiwalna z dnia: 2014-04-09 10:05:27
Strona / Organy władzy publicznej / Burmistrz / Zarządzenia Burmistrza / Zarządzenia Burmistrza 2014 rok
ZARZĄDZENIE BURMISTRZA MIEJSKIEJ GÓRKI NR 257/2014 z dnia 4 kwietnia 2014r. w sprawie: rozpatrzenia uwag zgłoszonych do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Farma Wiatrowa Piaski na terenie gminy Miejska Górka polegającej na wyznaczeniu terenów pod lokalizację siłowni wiatrowych wraz z niezbędną infrastrukturą, podjętego uchwałą Rady Miejskiej w Miejskiej Górce Nr XXVIII/138/12 z dnia 14 grudnia 2012r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Farma Wiatrowa Piaski na terenie gminy Miejska Górka


ZARZĄDZENIE

BURMISTRZA MIEJSKIEJ GÓRKI

NR  257/2014 z dnia 4 kwietnia 2014r.

 

 

w sprawie:   rozpatrzenia uwag zgłoszonych do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Farma Wiatrowa Piaski na terenie gminy Miejska Górka polegającej na wyznaczeniu terenów pod lokalizację siłowni wiatrowych wraz z niezbędną infrastrukturą, podjętego uchwałą Rady Miejskiej w Miejskiej Górce Nr  XXVIII/138/12 z dnia 14 grudnia 2012r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Farma Wiatrowa Piaski na terenie gminy Miejska Górka

 

 

Na podstawie art. 30 ust. 1 i art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. 2013r. poz. 594), art. 17 pkt 11 i 12 oraz art. 18 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. 2012r. poz. 647 ze zmianami) oraz w związku z §12 pkt 17 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003r. Nr 164, poz. 1587).

zarządzam, co następuje:

§1

 

Nie uwzględnia się uwagi Pana Andrzeja Lisiaka, pismo z dnia 7 luty 2014r. (wpłynęło  7 luty 2014r.) , zamieszkałego Topólka 2, 63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki 246 w obrębie Oczkowice - Topólka. Uwaga dotyczyła prośby o usunięcie turbin wiatrowych o numerach: E-60, E-61 i E-59 (o lokalizacji tej turbiny wieś nie została poinformowana - brak było obwieszczenia o powstaniu farmy wiatrowej obręb Sobiałkowo), które mają powstać zgodnie z uwagą w odległości  około 600 m od budynku mieszkalnego usytuowanego na działce nr 246 (na podstawie podkładów mapowych do  projektu planu odległość ta wynosi około 680m)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         O O wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu Farma Wiatrowa Piaski poinformowano zgodnie z art. 17 ust. 9 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. 2012r. poz. 647 ze zmianami). Informuje się, iż lokalizacja turbiny wiatrowej Nr E-59 w obrębie Sobiałkowo nie dotyczy przedmiotowego planu.  

 

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametr i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.


§2

Nie uwzględnia się uwagi Pana Tadeusza Ratajewskiego, pismo z dnia 6 luty 2014r. (wpłynęło 7 luty 2014r.), zamieszkałego Grąbkowo 48,63-930 Jutrosin. Uwaga dotyczyła usytuowania elektrowni w zbyt bliskiej odległości od budynków mieszkalnych.Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

                                                                          §3

 

Nie uwzględnia się uwagi Pana Leszka Płóciennika, pismo z dnia 5 luty 2014r. (wpłynęło 11 luty 2014r.), zamieszkałego Grąbkowo 49, 63-930 Jutrosin. Uwaga dotyczyła usytuowania elektrowni w zbyt bliskiej odległości od budynków mieszkalnych.                                                                  

 

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§4

 

Nie uwzględnia się uwagi Państwa Izabeli i Wojciecha Skrzypczak, pismo z dnia 19 luty 2014r. (wpłynęło 19 luty 2014r.), zamieszkałych Piaski 5A/1,63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki nr 192 w obrębie Piaski. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej na działce od planowanych dwóch siłowni wiatrowych Nr E-63 i E-64. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio, około 600m i 450m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi około 690m i 530m).                              

 

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§5

 

Nie uwzględnia się uwagi Państwa Bogumiły i Marka Skrzypczak, pismo z dnia 17 luty 2014r. (wpłynęło 19 luty 2014r.), zamieszkałych Piaski 12, 63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki nr 237  obręb Piaski. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej na działce od planowanych dwóch siłowni wiatrowych Nr E-63 i E-64. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio, około 580m i 400m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi odpowiednio około 620m i 450m).                                

 

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

§6

Nie uwzględnia się uwagi Państwa Eweliny i Jacka Skrzypczak, pismo z dnia 19 luty 2014r. (wpłynęło 19 luty 2014r.), zamieszkałych  Piaski 5A/2, 63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki nr 192 obręb Piaski. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej na działce od planowanych dwóch siłowni wiatrowych Nr E-63 i E-64. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio, około 600m  i 450m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi około 690m i 530m).

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§7

Nie uwzględnia się uwagi Państwa Anny i Stanisława Zielińskich, pismo z dnia 17 luty 2014r. (wpłynęło 19 luty 2014r.), zamieszkałych Piaski 7, 63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki nr 25/2 obręb Piaski. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej na  działce od planowanych dwóch siłowni wiatrowych Nr E-63 i E-64. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio, około 550m i 450m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi około 620m i 510m).

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry

i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

§8

Nie uwzględnia się uwag:

1.      Państwa Karoliny i Andrzeja Lisiaków, pismo z dnia 28 luty 2014r. (wpłynęło 28 luty 2014r.),  zamieszkałych Topólka 2, 63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki nr 246  obręb Oczkowice;

2.      Pana Mieczysława Wolsztyniaka,  pismo z dnia 28 luty 2014r. (wpłynęło 28 luty 2014r.),  zamieszkałego Topólka 3,  63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki nr 318/1 obręb Oczkowice;

3.      Pana Dariusza Czwojdraka, pismo z dnia 28 luty 2014r. (wpłynęło 28 luty 2014r.), zamieszkałego Topólka 4 63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki nr 334/2 obręb Oczkowice;

4.      Pana Romana Stefaniaka, pismo z dnia 28 luty 2014r. (wpłynęło 28 luty 2014r.),   zamieszkałego Topólka 5, 63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki nr 334/5 obręb Oczkowice;

5.      Pani Małgorzaty Dorsz, pismo z dnia 28 luty 2014r. (wpłynęło 28 luty 2014r.), zamieszkałej Topólka 6, 63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki nr 334/6 obręb Oczkowice;

6.      Państwa Elżbiety i Tomasza Ratajczak, pismo z dnia 28 luty 2014r. (wpłynęło 28 luty 2014r.),  zamieszkałych Topólka 12, 63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki nr 356  obręb Oczkowice;

 

Uwagi dotyczyły zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej od planowanych siłowni wiatrowych o numerach  Nr E-60, E-61, E-66, E-67. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio 612m, 730m, 752m i 977m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość ta wynosi od około 670m do około 1190m).                        

 

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry i moc, która musi spełnić wymogi  i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§9

Nie uwzględnia się uwagi „PAK Górnictwo” sp. z o. o , ul. Kazimierska 45, 62-510 Konin, pismo z  dnia 27 luty 2014r. (wpłynęła 3 marca 2014r.). Uwaga dotyczyła nieuwzględnienia w projekcie planu udokumentowanego złoża węgla brunatnego „Oczkowice” oraz ustalenia lokalizacji elektrowni wiatrowej w sprzeczności z ochroną udokumentowanych złóż.

Po przeanalizowaniu i rozpatrzeniu w/w pisma, rozstrzygając zgodnie z Ustawą z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /tekst jednolity Dz. U. z 2012r. poz. 647 ze zmianami / przedmiot złożonej uwagi do projektu planu odpowiadam jak niżej:

Granice zasięgu przebadanych złóż węgla brunatnego określone w aktualnie obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Miejska Górka zatwierdzonym uchwałą nr IV/11/11 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 26 stycznia 2011r., zawierają i są odpowiednikiem granic złoża kopaliny węgla brunatnego w kat. C2  w myśl §6 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 grudnia 2011r. w sprawie dokumentacji geologicznej złoża kopaliny /Dz. U. z dnia 30 grudnia 2011r./.

Zgodnie z ustawą z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /tekst jednolity Dz. U. z 2012r. poz. 647 ze zmianami /  art. 10 pkt 1 ust. 11, w studium uwzględnia się występowanie udokumentowanych złóż kopalin, co zostało uczynione jak wyżej przedstawiono. Tym samym spełniono wymogi określone w prawie geologicznym i górniczym /Ustawa z dnia 9 czerwca 2011r./ art. 95 – zasięg złoża został ujawniony w obowiązującym studium.

Przypomnieć należy, że przedmiotowe Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy z ujawnionym złożem jest dokumentem, który funkcjonuje od 2001r.

W studium uwzględnia się również w myśl art. 10 ust 1 pkt. 12 /ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym/ występowanie terenów górniczych. Tereny takie nie zostały w Studium uwzględnione ponieważ nie występują.

Zaznaczyć należy, że plan miejscowy w myśl art. 14 w/w ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym winien być zgodny ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy.

Ponadto zgodnie z art. 15 ust 2 pkt 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu, w planie określa się między innymi granice terenów górniczych. Projekt planu nie przewiduje takich terenów co jest oczywiście zgodne z obowiązującym Studium.

Przypomnieć należy, że w toku sporządzania tego opracowania planistycznego na etapie składania wniosków nie wpłynął od właściwego Organu Administracji Rządowej, Administracji Geologicznej stosowny wniosek o ustanowieniu terenów geologicznych górniczych.

Ponadto informuję, że na etapie opiniowania i uzgadniania dokumentacji planistycznej, jak również rozstrzygnięć nadzorczych nie podniesiono argumentów, iż dokumentacja planistyczna nie zawiera terenów górniczych.

Podkreślam, że PAK Górnictwo Sp. z o.o. podczas pierwszego wyłożenia projektu przedmiotowego planu nie złożyła żadnych uwag do tego opracowania.

Jak Państwo sami stwierdzacie w piśmie z dnia 27.02.2014r. władztwo planistyczne należy do Gminy.

Ustosunkowując się do uwagi dotyczącej art. 72 ust 1. Ustawy z dnia 27 kwietnia 2011r. Prawo Ochrony Środowiska, gdzie mówi się o równowadze przyrodniczej, należy przyjąć, iż budowa urządzeń energii odnawialnej jest wskazanym i przyjaznym działaniem dla środowiska w odróżnieniu od kopalin odkrywkowych ingerujących w środowisko naturalne, przyrodnicze.

Reasumując powyższe, po rozpatrzeniu uwag prawnych jak i merytorycznych stwierdzam o nieuwzględnieniu Państwa uwagi do wyłożonego od 5 lutego 2014r. do 7 marca 2014r. projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Farma Wiatrowa Piaski na terenie gminy Miejska Górka.

§10

Nie uwzględnia się uwagi Państwa Moniki i Sebastiana Szydłowskich, pismo z dnia 13 marca 2014r. (wpłynęło 13 marca 2014r.),  zamieszkałych Piaski Topólka 1, 63-910 Miejska Górka, która dotyczyła działki nr 317/3 obręb Piaski. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej na działce od planowanej turbiny wiatrowej Nr E-60. Odległość tej siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi około 612m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi  około 630m).

 

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry 

 

i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§11

Nie uwzględnia się uwagi Pana Tadeusza Ratajewskiego, pismo z dnia 17 marca 2014r. (wpłynęło 19 marca 2014r.), zamieszkałego Grąbkowo 48, 63-930 Jutrosin, która dotyczyła działki nr 234  obręb Piaski. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej na działce od planowanej turbiny wiatrowej Nr E-73. Odległość tej siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi około 400 m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi około 500m).

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry

i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

§12

Nie uwzględnia się uwagi Pana Romana Stefaniaka, pismo z dnia 26 marca 2014r. (wpłynęło 26 marca 2014r.), zamieszkałego Topólka 5, 63-910 Miejska Górka. Uwaga dotyczyła prośby o usunięcie turbin wiatrowych o numerach: E-60, E-61, E-65, E-66, E-67  obręb Piaski i obręb Oczkowice oraz turbiny E-59 znajdującej się w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Farma Wiatrowa Sobiałkowo.

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametr i moc, która musi spełnić wymogi  i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

Lokalizacja turbiny wiatrowej E-59 w obrębie Sobiałkowo nie dotyczy przedmiotowego planu.

 

§13

 

Nie uwzględnia się uwagi pełnomocnika Marcina Depkowskiego, pismo z dnia 13 marca 2014r. (wpłynęło 28 marca 2014r.), Kancelaria Radcy Prawnego w Rawiczu, ul. Broniewskiego 1/5, 63-900 Rawicz działającego w imieniu pana Krzysztofa Krzyżosiaka, zamieszkałego Oczkowice 44a, 63-910 Miejska Górka. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej lokalizacji turbin wiatrowych o numerach E-60, E-61, E-62 od budynku mieszkalnego znajdującego się pod adresem Oczkowice 44a. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio około 700m, 530m, 600m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi odpowiednio  około 850m, 610m, 790m).                                                                                                                  

 

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametr i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.


§14

 

Nie uwzględnia się uwagi pełnomocnika Marcina Depkowskiego, pismo z dnia 28 marca 2014r. (wpłynęło 28 marca 2014r.), Kancelaria Radcy Prawnego w Rawiczu, ul. Broniewskiego 1/5, 63-900 Rawicz działającego w imieniu pana Waldemara Krzyżosiaka, zamieszkałego Oczkowice 44, 63-910 Miejska Górka. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej lokalizacji turbin wiatrowych o numerach E-60, E-61, E-62 od budynku mieszkalnego znajdującego się pod adresem Oczkowice 44. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio około 700m, 530m, 600m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi odpowiednio około 810m, 600m, 830m).                                                                                                                    

 

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni.Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametr i moc, która musi spełnić wymogi  i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

§15

 

Nie uwzględnia się uwagi Państwa Anny i Piotra Kołodziej, pismo z dnia 28 marca 2014r. (wpłynęło 28 marca 2014r.), zamieszkałych Konary 91 B, 63-910 Miejska Górka. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej znajdującej się  w Konarach 91B od planowanych turbin wiatrowych oznaczonych symbolami E-63, E-64 i E-65 (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi odpowiednio ok. 1010m, 1180m, 970m).                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

 

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry

i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§16

 

Nie uwzględnia się uwagi Państwa Zofii i Jerzego Ratajczak, pismo z dnia 27 marca 2014r. (wpłynęło 28 marca 2014r.), zamieszkałych Oczkowice 42A, 63-910 Miejska Górka. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej od planowanych turbin wiatrowych oznaczonych symbolami E-60, E-61 i E-62. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio około 700m, 530m, 600m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi około 860m, 600m, 770m). Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry 

 

i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

§17

Nie uwzględnia się uwagi Państwa Lidii i Romana Wolsztyniak, pismo z dnia 27 marca 2014r. (wpłynęło 28 marca 2014r), zamieszkałych Oczkowice 42b, 63-910 Miejska Górka. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej od planowanych turbin wiatrowych oznaczonych symbolami E-60, E-61 i E-62. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio około 700m, 530m, 600m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi około 990m, 750m, 880m). Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

§18

Nie uwzględnia się uwagi Państwa Moniki i Dominika Ratajczak, pismo z dnia  27 marca 2014r. (wpłynęło 28 marca 2014r.),  zamieszkałych Oczkowice 42A, 63-910 Miejska Górka. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej od planowanych turbin wiatrowych oznaczonych symbolami E-60, E-61 i E-62. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio około 700m, 530m, 600m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi około 860m, 600m, 770m). Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

§19

 

Nie uwzględnia się uwagi Państwa Hanny i Wojciecha Ratajczak, pismo z dnia 27 marca 2014r. (wpłynęło 28 marca 2014r.), zamieszkałych Konary 89h, 63-910 Miejska Górka. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej od planowanych turbin wiatrowych oznaczonych symbolami E-63, E-64 i E-65 (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi odpowiednio około 1100m, 1240m, 990m).                                                                                                                                                                                                                                             

 

Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§20

Nie uwzględnia się uwagi Państwa Moniki i Dominika Ratajczak, pismo z dnia 27 marca 2014r. (wpłynęło 28 marca 2014r.), zamieszkałych Oczkowice 42A, 63-910 Miejska Górka. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej od turbiny wiatrowej oznaczonej symbolem E-59 znajdującej się w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Farma Wiatrowa Sobiałkowo.

Informuje się, iż lokalizacja turbiny wiatrowej E-59 w obrębie Sobiałkowo nie dotyczy przedmiotowego planu.

                                                       

§21

Nie uwzględnia się uwagi Pana Czesława Krzyżosiak, pismo z dnia  27 marca 2014r. (wpłynęło 28 marca 2014r.), zamieszkałego Oczkowice 44, 63-910 Miejska Górka.Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej od planowanych turbin wiatrowych oznaczonych symbolami E-60, E-61 i E-62. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio około 700m, 530m, 600m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi około 810m, 600m, 830m). Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

§22

Nie uwzględnia się uwagi Pani Wiesławy Czwojdrak, pismo z dnia  27 marca 2014r. (wpłynęło 28 marca 2014r.), zamieszkałej Oczkowice 44, 63-910 Miejska Górka. Uwaga dotyczyła zbyt bliskiej odległości zabudowy mieszkaniowej od planowanych turbin wiatrowych oznaczonych symbolami E-60, E-61 i E-62. Odległość tych siłowni zgodnie z uwagą od przedmiotowej zabudowy wynosi odpowiednio około 700m, 530m, 600m (na podstawie podkładów mapowych do projektu planu odległość wynosi około 810m, 600m, 830m). Na etapie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego taka odległość nie wyklucza lokalizacji projektowanych siłowni. Etap następny przygotowania inwestycji to etap wydania pozwolenia na budowę a wcześniej otrzymania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, który to ostatecznie przesądzi o budowie siłowni ustalając jej parametry i moc, która musi spełnić wymogi i będzie zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

§23

Uwzględnia się uwagę Burmistrza Miejskiej Górki Pana Karola Skrzypczaka, pismo z dnia 28 marca 2014r. (wpłynęło 28 marca 2014r). Uwaga dotyczyła wniesienia do Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Farma Wiatrowa Piaski na terenie gminy Miejska Górka w §8 zapisu o treści: „Wyklucza się możliwość prowadzenia powierzchniowej eksploatacji kopalin”

Zgodnie z Ustawą z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /tekst jednolity Dz. U. z 2012r. poz. 647 ze zmianami / art. 10 pkt 1 ust. 11, w  studium uwzględnia się występowanie udokumentowanych złóż kopalin.

Spełniono wymogi określone w prawie geologicznym i górniczym /Ustawa z dnia 9 czerwca 2011r./ art. 95 – zasięg złoża został ujawniony w obowiązującym studium.

W studium uwzględnia się również w myśl art. 10 ust 1 pkt. 12 /ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym/ występowanie terenów górniczych. Tereny takie nie zostały w Studium uwzględnione ponieważ nie występują.

Zaznaczyć należy, że plan miejscowy w myśl art. 14 w/w ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym winien być zgodny ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy.

Zgodnie z art. 15 ust 2 pkt 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu, w planie określa się między innymi granice terenów górniczych. Projekt planu nie przewiduje takich terenów co jest oczywiście zgodne z obowiązującym Studium.

Przypomnieć należy, że w toku sporządzania tego opracowania planistycznego na etapie składania wniosków nie wpłynął od właściwego Organu Administracji Rządowej, Administracji Geologicznej stosowny wniosek o ustanowieniu terenów geologicznych górniczych.

Na etapie opiniowania i uzgadniania dokumentacji planistycznej, jak również rozstrzygnięć nadzorczych nie podniesiono argumentów, iż dokumentacja planistyczna nie zawiera terenów górniczych.

Ustosunkowując się do art. 72 ust 1. Ustawy z dnia 27 kwietnia 2011r. Prawo Ochrony Środowiska, gdzie mówi się o równowadze przyrodniczej, należy przyjąć, iż budowa urządzeń energii odnawialnej jest wskazanym i przyjaznym działaniem dla środowiska w odróżnieniu od kopalin odkrywkowych ingerujących w środowisko naturalne, przyrodnicze.

 

§24

 

Integralną częścią niniejszego zarządzenia jest wykaz uwag wniesionych do projektu na podstawie art. 17 pkt 11 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. 2012r. poz. 647 ze zmianami) – Załącznik nr 1.

 

 

§25

Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz zamieszczenie na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Miejskiej Górce.

 

§26

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia

 


Załącznik nr 1: „Wykaz uwag zgłoszonych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Farma Wiatrowa Piaski na terenie gminy Miejska Górka”

 


««« powrót
 
 


Interaktywna Polska