Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Budowę boiska wielofunkcyjnego oraz placu zabaw w Konarach”.
Miejska Górka, 24 października 2014r.
RI.271.6.2014.PP
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Budowę boiska wielofunkcyjnego oraz placu zabaw w Konarach”.
Zamawiający – Gmina Miejska Górka na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) zawiadamia o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym na „Budowę boiska wielofunkcyjnego oraz placu zabaw w Konarach”.
Za najkorzystniejszą ofertę wybrano ofertę złożoną przez:
Zakład Robót Ogrodniczych „SPIRAEA” Renata Przybylska
ul. Wilkońskiego 18
64-100 Leszno
Oferta ta okazała się najkorzystniejsza pod względem kryterium wyboru, którym była cena.
Streszczenie oceny i porównania ofert:
Lp.
|
Nazwa Wykonawcy
|
Adres Wykonawcy
|
Cena brutto
|
Punktacja dla kryterium najniższa cena
|
1.
|
Saternus Distribution Sp. z o.o. Sp. K.
|
ul. Nowa 32
41-500 Chorzów
|
575.421,39
|
Oferta odrzucona
|
2.
|
Zakład Robót Ogrodniczych „SPIRAEA” Renata Przybylska
|
ul. Wilkońskiego 18
64-100 Leszno
|
597.222,23
|
100,00
|
Zamawiający zawiadamia również, że nie wykluczył żadnego z wykonawców.
Ponadto Zamawiający zawiadamia, że na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych odrzucił ofertę złożoną przez Saternus Distribution Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Chorzowie przy ul. Nowa 32, z powodu niezgodności treści tej oferty z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej SIWZ). W ofercie tej stwierdzono brak kosztorysu ofertowego dotyczącego branży elektrycznej, tj. zaoferowana w ofercie cena zawierała tylko zakres prac związany z branżą budowlaną. Zamawiający w punkcie 12.2 SIWZ wskazał, że wymaga opracowania kosztorysów ofertowych wg załączonego przedmiaru robót. Kosztorys ofertowy powinien zawierać wszystkie pozycje z przedmiaru robót. Umieszczony na stronie internetowej Zamawiającego przedmiar robót składał się z dwóch części, tj. z przedmiaru robót w branży budowlanej oraz przedmiaru robót w branży elektrycznej. Sporządzony zatem na podstawie tych przedmiarów robót kosztorys ofertowy powinien składać się z dwóch części, tj. z branży budowlanej oraz branży elektrycznej. Brakujący kosztorys ofertowy, zgodnie z przedmiarem robót powinien zawierać 19 pozycji. Niewycenienie tych pozycji powoduje, że zaoferowana cena nie stanowi ceny za całkowity przedmiot zamówienia, wobec czego nie może być porównana z innymi ofertami. Ponadto mniejszy zakres robót, niż był wymagany w SIWZ, powoduje, że treść oferty nie odpowiada treści SIWZ. Poza tym Zamawiający w punkcie 12.1 SIWZ określił, że cena oferty jest to cena kosztorysowa, zatem rozliczenie z wykonawcą nastąpi na podstawie obmiaru faktycznie wykonanego zakresu robót. W przypadku braku wyceny poszczególnych pozycji tj. całej branży elektrycznej, nie byłoby możliwości rozliczenia wykonanych robót. W niniejszym postępowaniu nie można też zastosować regulacji z art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, gdyż Zamawiający może dokonać poprawienia omyłki poprzez wycenienie brakującej pozycji tylko wtedy, gdy cenę w tych pozycjach może wywnioskować z treści oferty, tj. cen z innych pozycji. W ofercie odrzuconej takie działanie jest niemożliwe, gdyż nie wyceniono żadnej pozycji z branży elektrycznej. Zatem popełniony błąd nie może być traktowany jako omyłka, której poprawienie nie powodowałoby istotnych zmian treści oferty. Stanowisko Zamawiającego jest zgodne z licznym orzeczeniami Krajowej Izby Odwoławczej, tj. m. in. z wyrokiem KIO z dnia 18.03.2010r. (sygn. KIO/UZP 138/10). Wobec powyższego ofertę złożoną przez Saternus Distribution Sp. z o.o. Sp. K. odrzucono.
Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 w/w ustawy.
|