Wydział Komunalny
Wiesław Wójcicki – Naczelnik Wydziału
Kontakt:
ul. Rynek 33 63-910 Miejska Górka
tel. 65 54 74 507 wew. 115, 117, fax. 65 54 74 421
e-mail: wieslaw.wojcicki@miejska-gorka.pl
Wydział Komunalny prowadzi w szczególności sprawy z zakresu:
1) gospodarowania zasobem nieruchomości Gminy, w tym: a) ewidencjonowania nieruchomości, b) zapewniania wyceny tych nieruchomości, c) sporządzania planu wykorzystania zasobu, d) zabezpieczania nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem, e) nabywania nieruchomości do zasobu Gminy: w drodze umowy na własność lub użytkowanie wieczyste, w drodze zamiany lub darowizny, wskutek zrzeczenia się, w drodze komunalizacji, na podstawie innych tytułów prawnych, f) zbywania nieruchomości: sprzedaży lub oddawania w użytkowanie wieczyste, wnoszenia w formie aportu do spółek, g) oddawania nieruchomości w użytkowanie, trwały zarząd, użyczenie, najem i dzierżawę, h) obciążania nieruchomości gminnych, i) naliczania należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, j) podejmowania czynności w postępowaniu sądowym dotyczącym nieruchomości gminnych, k) podziału i rozgraniczenia nieruchomości oraz scalania gruntów, l) naliczania opłat adiacenckich, ł) obsługi komisji inwentaryzacyjnej, m) dokonywania opisu mienia komunalnego, 2) rolnictwa: a) obsługi sołectw w zakresie bieżącej działalności, b) zwalczania zakaźnych chorób zwierzęcych, c) leśnictwa i łowiectwa, d) ochrony gruntów rolnych, leśnych, w tym: rolniczego wykorzystania gruntów, rekultywacji nieużytków, e) współpracy z organizacjami rolniczymi i wspierającymi rolnictwo, 6) nazewnictwa ulic: a) nadawania nazw ulicom i placom, b) prowadzenia i aktualizowania ewidencji nazw ulic i placów, 7) ochrony przyrody: a) prowadzenia spraw związanych z usunięciem drzew lub krzewów, b) inicjowania działań związanych z ochroną walorów krajobrazowych obszarów położonych na terenie Gminy, a) polityki mieszkaniowej Gminy, b) zarządzania gminnymi drogami, ulicami i placami, c) planowania przestrzennego: a) monitorowania i analizy stanu zagospodarowania gminy, b) prowadzenia spraw związanych ze sporządzaniem dokumentów planistycznych (studium, mpzp), c) prowadzenia rejestrów i archiwizacji dokumentów planistycznych stanowiących akty prawa miejscowego, d) prowadzenia spraw wynikających z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a w szczególności: ustalania warunków zabudowy, ustalania lokalizacji celu publicznego, ustalania wysokości należności z tytułu wzrostu lub obniżenia wartości nieruchomości, opiniowania wstępnych projektów podziałów geodezyjnych,
|