http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
Gmina Miejska Górka
Urząd Miejski
Organy władzy publicznej
Raport o stanie Gminy
Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego
Zamówienia Publiczne
Przetargi
Petycje
Wybory
Procedury Obsługi Interesanta
Praca
Deklaracja dostępności
Koordynator do spraw dostępności
Oświadczenia majątkowe
RODO
Konsultacje społeczne
Informacje
Redakcja Biuletynu
Statystyki
Rejestr zmian
Instrukcja obsługi BIP
Wyszukiwarka


 
Rejestr zmian 
Informacje
 
Treść archiwalna z dnia: 2017-11-30 10:10:53
Strona / Organy władzy publicznej / Rada Miejska / Uchwały Rady Miejskiej / Uchwały Rady Miejskiej 2017r.
Uchwała Nr XXVI/142/17 w sprawie uchwalenia programu współpracy gminy Miejska Górka z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 rok o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - na rok 2018.

                       

Uchwała Nr XXVI/142/17

Rady Miejskiej w Miejskiej Górce

z dnia 29 listopada 2017r.

 

w sprawie uchwalenia programu współpracy gminy Miejska Górka z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 rok o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - na rok 2018.

            Na podstawie art. 7 ust.1 pkt.19 i art. 18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1875) oraz  art. 5a ust. 1 i ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z  2016 r. poz. 1817), po przeprowadzeniu konsultacji z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 rok o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Rada Miejska w Miejskiej Górce uchwala:

§ 1

Program współpracy gminy Miejska Górka z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2018.

 

ROZDZIAŁ I

CELE PROGRAMU

 

Celem programu jest:

  1. Stworzenie warunków do zwiększenia aktywności społeczności gminy Miejska Górka,
  2. Zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów,
  3. Określenie zasad, obszarów, kierunków i form wzajemnej współpracy.

 

ROZDZIAŁ II

PRZEDMIOT WSPÓŁPRACY

 

 Przedmiotem współpracy jest:

  1. Realizacja zadań gminy określonych w ustawach,
  2. Podwyższanie efektywności działań kierowanych do mieszkańców gminy,
  3. Określenie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspokajania.

 

ROZDZIAŁ III

FORMY  WSPÓŁPRACY

 

Współpraca pomiędzy gminą Miejska Górka a organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie będzie następować w formach:

1.      zlecania realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

  1. wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków poprzez:

a)      publikowanie ważnych informacji na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Miejskiej Górce,

b)    przekazywanie przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie informacji o przewidywanych lub realizowanych w 2018 roku zadaniach sfery publicznej, a których realizacja odbywa się w oparciu o inne środki niż wynikające z powyższego programu,

c)     uzgadnianie kształtu zadań priorytetowych na kolejny rok budżetowy,

  1. konsultowania projektów aktów prawa miejscowego  w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji,
  2. tworzenie w miarę potrzeb zespołów  zadaniowych o charakterze doradczym i inicjatywnym, w celu:

a)      przygotowania projektów uchwał Rady Miejskiej w Miejskiej Górce w sprawach dotyczących działalności pożytku publicznego,

b)      przygotowania opinii w sprawach związanych z programem,

c)      przygotowania sprawozdania z realizacji programu,

  1. innych rodzajów wsparcia wypracowanego i uzgodnionego pomiędzy organem samorządu a organizacją pozarządową oraz podmiotami wymienionymi w art.3

ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

ROZDZIAŁ  IV
ZASADY  WSPÓŁPRACY

 

1.      Podstawowym kryterium decydującym o podjęciu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie jest prowadzenie przez nie działalności na terenie gminy Miejska Górka lub na rzecz jej mieszkańców.

2.      Zlecanie realizacji zadań publicznych, o których mowa w rozdziale III pkt. 1 niniejszej uchwały  przez Gminę Miejska Górka organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art.3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego

i o wolontariacie obejmuje w pierwszej kolejności te zadania, które Program określa jako zadania  priorytetowe i odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert chyba, że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecenia lub dane zadanie można zrealizować efektywniej w inny sposób określony w przepisach odrębnych
(w szczególności na zasadach i w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych, z zachowaniem porównywalności metod kalkulacji kosztów
oraz porównywalności opodatkowania).

3.      Otwarte konkursy ofert są ogłaszane i przeprowadzane w oparciu o przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych oraz kompetencje właściwego organu gminy Miejska Górka.

ROZDZIAŁ  V

LISTA  ZADAŃ  PRIORYTETOWYCH

 

Rada Miejska w Miejskiej Górce biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia, osiągnięcia organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art.3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, stan bazy i akceptację społeczną, za priorytetowe na rok 2018 przyjmuje zadania z zakresu:

1.      ochrona i promocja zdrowia:

a)      promocja, profilaktyka oraz propagowanie aktywnych form życia,

b)   edukacja pro-zdrowotna,

2.      działania na rzecz osób niepełnosprawnych i starszych

a)      integracja osób niepełnosprawnych ze środowiskiem,

b)      pomoc rodzinom i osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej,

c)      realizacja programów służących aktywizacji osób starszych,

3.      upowszechnianie kultury fizycznej i sportu wśród dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych między innymi. poprzez:

a)      utrzymywanie i rozwój bazy sportowej oraz sportowo-rekreacyjnej,

b)      prowadzenie zajęć sportowych w różnych dyscyplinach sportu w mieście i na terenie gminy Miejska Górka,

c)      organizację imprez sportowych i sportowo-rekreacyjnych dla mieszkańców gminy Miejska Górka w szczególności zawodów sportowych, festynów

      i turniejów,

d)     organizowanie i promowanie turystyki,

4.      działania w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji mające szczególnie na celu wzbogacenie oferty kulturalnej gminy Miejska Górka oraz promocję lokalnych twórców,

5.      działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego,

a)  racjonalne użytkowanie wód w gminie Miejska Górka,

b) uprawianie wędkarstwa

6.      działania służące aktywności osób starszych wspierające ich uczestnictwo w życiu społecznym, lokalnym, w tym uczestnictwo w działaniach edukacyjnych, oświatowych, wychowawczych, kulturalnych i rekreacyjnych

7.      promocja Gminy,

8.      inne zadania mieszczące się w sferze zadań publicznych określonych ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

Lista zadań informuje partnerów programu o podstawowych priorytetowych kierunkach działań w roku 2018, jednak nie stanowi jedynego kryterium podjęcia współpracy. Do pozostałych kryteriów należą: wiarygodność, wykazana efektywność i skuteczność w realizacji założonych celów, nowatorstwo metod działania oraz posiadane zasoby.

 

ROZDZIAŁ VI

WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU

 

  1. Wysokość środków na realizację Programu określa budżet Gminy na 2018 rok.
  2. Na realizację Programu w roku 2018 planuje się przeznaczyć kwotę w wysokości 356.000,00 zł ( słownie: trzysta pięćdziesiąt sześć tysięcy złotych).
  3. Prognozowane środki na realizację zadań publicznych mogą ulec zmianie.

 

ROZDZIAŁ VII

OKRES REALIZACJI PROGRAMU WSPÓŁPRACY

 

1. Program obowiązuje w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r.

 

ROZDZIAŁ VIII

SPOSÓB OCENY REALIZACJI PROGRAMU

 

1. Ocena realizacji programu odbywać się będzie poprzez złożenie Radzie Miejskiej sprawozdania z realizacji niniejszego programu współpracy do dnia 31 maja 2019 r.

 

ROZDZIAŁ IX

INFORMACJA O SPOSOBIE TWORZENIA PROGRAMU ORAZ PRZEBIEGU KONSULTACJI

 

1. Na podstawie Zarządzenia Nr 180/2017 Burmistrza Miejskiej Górki z dnia 2 listopada 2017 r. uruchomiony został proces konsultacji społecznych z organizacjami pozarządowymi Programu współpracy Gminy Miejska Górka z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2018 w terminach od 2 listopada 2017 r. do 16 listopada 2017 r.

2. Projekt programu podaje się konsultacjom społecznym z organizacjami pozarządowymi zgodnie z uchwałą Nr VII/35/11 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 20 kwietnia 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radą działalności pożytku publicznego, organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi a art.3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

3.  Propozycje priorytetowych dziedzin życia i zadań Programu organizacje pozarządowe mają możliwość zgłaszania w Urzędzie Miejskim w Miejskiej Górce  w formie pisemnej:

- adres poczty elektronicznej : jozef.jablonski@miejska-gorka.pl

- pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Miejskiej Górce ul. Rynek 33, 63-910 Miejska Górka

- osobiście – przez złożenia pisma w sekretariacie Urzędu miejskiego w Miejskiej Górce

4.  Projekt Programu umieszczony jest  na stronie internetowej gminy Miejska Górka,  Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Miejskiej Górce.

5.  Po zakończeniu konsultacji zostanie sporządzony protokół z przebiegu konsultacji, który zostanie przekazany Burmistrzowi oraz podany do publicznej wiadomości.

6.  Projekt programu zostanie skierowany pod obrady sesji rady do zatwierdzenia.

7. Po zatwierdzeniu zostanie podany do publicznej wiadomości.

 

ROZDZIAŁ X

TRYB POWOŁANIA I ZASADY DZIAŁANIA KOMISJI KONKURSOWEJ DO OPINIOWANIA OFERT W OTWARTYM KONKURSIE

 

1.  Do przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego przez organizacje pozarządowe Burmistrz Miejskiej Górki powołuje w drodze zarządzenia komisję konkursową

2.  W skład komisji konkursowej wchodzi:

- dwóch przedstawicieli organizacji pozarządowych wybranych na ogólnym zebraniu z organizacjami pozarządowymi,

- trzech przedstawicieli  Urzędu Miejskiego w Miejskiej Górce

- z głosem doradczym w pracach komisji mogą brać udział osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie , w jakiej organizowany jest konkurs.

3. Do członków Komisji konkursowej biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm. ) dotyczący wyłączenia pracownika.

4. Komisja rozpatruje oferty oddzielnie dla każdego zadania konkursowego.

5. Posiedzenia odbywają się w siedzibie Urzędu.

6. Przewodniczący komisji zwołuje każdorazowo posiedzenie komisji i członkowie komisji informowani są telefonicznie , co najmniej 1 dzień przed planowanym posiedzeniu.

6. Do ważności obrad komisji niezbędne jest obecność co najmniej połowy jej składu.

7. Komisja jest organem opiniodawczo-doradczym Burmistrza Miejskiej Górki w zakresie opiniowania wniosków o uzyskanie środków finansowych. Jej decyzja nie jest zatem wiążąca dla organu ogłaszającego konkurs. Decyzję o wyborze ofert i udzielenie dotacji na realizację zadania publicznego podejmuje Burmistrz Miejskiej Górki.

8. Komisja konkursowa przy rozpatrzeniu ofert:

- ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmiot wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

- ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,

- ocenia sposób wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust, 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,

- uwzględnia planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione  w art. 3 ust, 3 ustawy udział środków finansowych własnych lub środków  pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,

- uwzględnia planowany przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczeń wolontariuszy i prace społeczne członków,

- uwzględnia analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne , biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków,

9.     Z czynności dokonywanych na każdym z posiedzeń komisja sporządza protokół.

10. Do zadań komisji konkursowej należy przeprowadzenie postępowania konkursowego i przedłożenie wyników konkursu do zatwierdzenia Burmistrzowi.

11. Komisja ulega rozwiązaniu z dniem zatwierdzenia przez Burmistrza Miejskiej Górki wyników konkursu.

12. Decyzje komisji podejmowane są zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków w głosowaniu jawnym.

13. Z tytułu prac w Komisji jej członkowie nie otrzymują wynagrodzenia.

13. Organizacja pozarządowa oraz podmiot wymieniony w art.3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w okresie otrzymywania dotacji jest zobowiązana do zamieszczenia w swoich materiałach informacyjnych zapisu o finansowaniu lub dofinansowaniu zadania przez gminę Miejska Górka.

9. W terminie do 30 listopada 2018 roku Rada Miejska uchwali roczny program współpracy gminy Miejska Górka z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2019.

 

§ 2

Upoważnia się Burmistrza do:

  1. sporządzania, w tym również o charakterze wieloletnim, szczegółowych rodzajów zadań w ramach priorytetów określonych w programie, o którym mowa w § 1, przewidzianych do zlecania przez gminę Miejska Górka organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w art. 3 ust.3 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  2. określenia formy zlecania oraz wysokości środków na poszczególne zadania, o których mowa w pkt.1,
  3. określenia terminu składania ofert,
  4. powołania komisji konkursowej w celu przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań zleconych przez gminę Miejska Górka organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w art.3 ust. 3 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz w celu przedłożenia propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji.

 

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miejskiej Górki

 

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 


««« powrót
 
 


Interaktywna Polska