Uchwała Nr XXXVII/210/06
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce
z dnia 28 czerwca 2006 roku
w sprawie: nadania statutu Urzędu Miejskiego w Miejskiej Górce
Na podstawie art. 20 ust. 2 i art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska w Miejskiej Górce uchwala statut Urzędu Miejskiego w Miejskiej Górce.
§ 1
- Jednostka budżetowa zwana dalej Urzędem nosi nazwę: Urząd Miejski w Miejskiej Górce
- Siedzibą Urzędu jest miasto Miejska Górka.
- Urząd działa na obszarze Gminy Miejska Górka.
§ 2
Podstawę prawną funkcjonowania Urzędu stanowią:
- art. 20-22 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz.2104)
- art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr. 142, poz. 1591 z późn. zm.)
§ 3
1. Przedmiotem działalności Urzędu są zadania publiczne należące do kompetencji gminy.
2. Podstawową działalność stanowi realizacja uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń Burmistrza.
3. Pozostała działalność Urzędu obejmuje zadania z zakresu administracji rządowej wykonywane na podstawie ustaw, porozumień zawartych z organami administracji rządowej lub innymi jednostkami samorządu terytorialnego.
4. Urząd zapewnia obsługę administracyjną organów Gminy.
§ 4
Urząd jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową na zasadach przewidzianych w ustawie o finansach publicznych.
§ 5
Szczegółową strukturę oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Urzędu określa regulamin organizacyjny.
§ 6
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miejskiej Górki.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
|