http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
Gmina Miejska Górka
Urząd Miejski
Organy władzy publicznej
Rada Miejska
Skład Rady Miejskiej
Komisje Rady Miejskiej
Protokoły z Sesji
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej 2013 rok
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej 2014 rok
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej 2015 rok
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej 2016 rok
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej 2017 rok
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej 2018 rok
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej 2019 rok
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej 2020 rok
Uchwały Rady Miejskiej
Porządek obrad najbliższej Sesji
Sesje Rady - wideo
Imienne głosowanie Radnych
Wnioski i interpelacje Radnych
Zbiór aktów prawa miejscowego
Burmistrz
Raport o stanie Gminy
Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego
Zamówienia Publiczne
Przetargi
Petycje
Wybory
Procedury Obsługi Interesanta
Praca
Deklaracja dostępności
Koordynator do spraw dostępności
Oświadczenia majątkowe
RODO
Konsultacje społeczne
Informacje


 
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej 2018 rok 
Protokoły z Sesji
 
data publikacji:  17-12-2018 | 13:01
data ostatniej modyfikacji:  17-12-2018 | 14:56
ostatnio modyfikowal: Karol Skrzypczak
Protokół Nr III/18 z Sesji Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 r. 17.12.2018

 PROTOKÓŁ III/18

z Sesji Rady Miejskiej w Miejskiej Górce 

odbytej w dniu 12 grudnia 2018 r. 

o godz. 13:00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Miejskiej Górce


W sesji uczestniczyli:

  • Karol Skrzypczak – Burmistrz
  • Joanna Pląskowska - Sekretarz
  • Radni Rady Miejskiej w Miejskiej Górce
  • Sołtysi Gminy Miejska Górka
  • Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy
  • Naczelnicy i Kierownik wydziałów i referatu Urzędu Miejskiego
  • Zaproszeni goście

 

Ad. 1 Otwarcie Sesji oraz stwierdzenie prawomocności obrad

 

Otwarcia III Sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Miejskiej Górce, Zdzisław Goliński. Powitał Radnych, Burmistrza, Sekretarza, Sołtysów, zaproszonych gości. Stwierdził, iż na ustawowy 15–osobowy skład Rady w sesji uczestniczy 15 Radnych, tj. 100% ustawowego składu Rady, co stanowi quorum, więc jest ona władna obradować i podejmować prawomocne uchwały.

 

Listy obecności stanowią załącznik nr 1, 2, 3  do protokołu.

 

Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad.


Następnie Przewodniczący Rady, Zdzisław Goliński, poinformował, iż wpłynął do niego wniosek Burmistrza Miejskiej Górki o dodanie do porządku obrad w punkcie 5,  podpunktu „l”. Przewodniczący Rady odczytał porządek obrad po zmianie, który przedstawiał się następująco:

1. Otwarcie Sesji oraz stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.  

3. Przyjęcie protokołu poprzedniej Sesji.
4. Informacja Burmistrza o działalności w okresie międzysesyjnym.

5. Wnioski i interpelacje Radnych.
6. Podjęcie uchwał w sprawie:

a)      dokonania zmiany  Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejska Górka na lata 2018 -2024,

b)      zmiany uchwały budżetowej na rok 2018,

c)      ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miejskiej Górki,

d)     zmiany uchwały Nr XV/80/16 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 28 września 2016 roku w sprawie zmiany uchwały Nr VIII/38/07 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 30 maja 2007 roku w sprawie utworzenia Gminnego Zespołu Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Oświaty oraz nadania statutu Centrum Usług Wspólnych,

e)      przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2019 dla Gminy Miejska Górka,

f)       przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019 dla Gminy Miejska Górka,

g)      przyjęcia rocznego planu potrzeb w zakresie prac społecznie użytecznych na 2019 rok,

h)      ustalenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania,

i)        zarządzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych gminy Miejska Górka,

j)        uchwalenia planu Sesji Rady Miejskiej w Miejskiej Górce na rok 2019,

k)      zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej,

l)        wyznaczenia dodatkowych przedstawicieli do zgromadzenia Związku Międzygminnego „Edukacyjny Związek Międzygminny Gostkowo – Niepart.

7. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje Radnych.
8. Wolne głosy i wnioski.
9. Zakończenie.

Wniosek stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Porządek obrad został przyjęty, głosowali wszyscy obecni na sesji radni – 15 „za”.

Ad. 3 Przyjęcie protokołu poprzedniej Sesji

W związku z tym, iż do protokołu z Sesji, która odbyła się w dniu 29 listopada 2018 roku nie wpłynęły uwagi pisemne i ustne, Przewodniczący zawnioskował o przyjęcie niniejszego protokołu bez odczytywania.

Za propozycją Przewodniczącego Rady głosowali wszyscy obecni na Sesji Radni –  15 „za”. W związku z powyższym protokół nr II/18 z Sesji, która odbyła się w dniu 29 listopada 2018 roku przyjęto bez odczytywania.

 

Ad. 4 Informacja o działalności w okresie międzysesyjnym

 

Głos zabrał Burmistrz Miejskiej Górki, Karol Skrzypczak: „ Panie Przewodniczący, Państwo Radni, Szanowni Państwo. Na wstępie przepraszam za mało komfortowe warunki, w których dzisiejsza sesja się odbywa. Tak się składa, że Ośrodek Kultury w okresie przedświątecznym jest praktycznie cały czas zajęty. Porządek obrad jest bogaty, zostało przygotowanych aż 12 uchwał. Robiliśmy wszystko, aby dzisiejsza sesja była ostatnia w tym roku, aczkolwiek takiej pewności jeszcze nie mamy. Być może w okresie międzyświątecznym będziemy musieli się spotkać. Z przygotowanych uchwał, na posiedzeniach komisji Państwo Radni wszystkie uchwały omówili, ja natomiast tylko niektóre omówię. Dwie pierwsze uchwały dotyczą finansów. Pierwsza dotyczy Wieloletniej Prognozy Finansowej, druga zmian w budżecie. Są to bliźniacze uchwały. Jeżeli dokonuje się zmian w budżecie, szczególnie takich istotnych, czy dotyczących wydatków inwestycyjnych, to temu musi towarzyszyć uchwała dotycząca zmian w WPF. Na dzisiejszą sesje przygotowaliśmy kilka zmian, porządkujących budżet i po stronie dochodów i po stronie wydatków. Jeżeli chodzi o stronę wydatkową, to dwie takie istotne zmiany zaszły: zwiększenie puli na zakupy sprzętu i wyposażenia na salę sportową o kwotę ok. 300.000 zł. oraz na wykup gruntów. Na ten rok mamy przygotowaną kwotę na wykup dwóch działek naprzeciwko głównego wejścia Szkoły Podstawowej. Na razie nie przesądzamy o przeznaczeniu tych działek, ale może pełnić ono funkcji parkingu, w celu bliższego dojazdu do szkoły, w związku z przebudową wejścia i przejścia przez ulicę Konopnicką (…) Pozostałe uchwały dotyczą spraw porządkowych związanych z funkcjonowaniem samej Rady, dotyczy spraw związanych ze statutem Centrum Usług Wspólnych. CUW przejmie częściowe kompetencje Ośrodka Pomocy Społecznej dotyczących prowadzenia pewnych działań. Przypomnę, że Centrum obsługuje wszystkie jednostki oświatowe funkcjonujące na terenie naszej gminy. Są uchwały dotyczące działalności Ośrodka Pomocy Społecznej i planów na przyszły rok, szczególnie jeśli chodzi o prace społecznie użyteczne. Spraw związanych z wynagrodzeniem burmistrza nie będę omawiał. Są również dwie uchwały dotyczące przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii. Na koniec roku takie uchwały zawsze muszą być podjęte. Uchwała, której projekt przedłożyłem Panu Przewodniczącemu dotyczy uzupełnienia składu Międzygminnego Związku Edukacyjnego Gostkowo – Niepart. Przypomnę, że wspólnie z gminą Krobia utworzyliśmy związek, który prowadzi placówki oświatowe, tj. przedszkole, szkołę podstawową i ostatni rok gimnazjum w Gostkowie i Nieparcie. Zgodnie ze statutem skład Rady liczy 10 osób, po 5 z każdej gminy. Obowiązkowo do tego składu należą burmistrzowie. Zaproponowałem Panu Przewodniczącemu jeszcze 4 osoby, które będą reprezentowały Gminę w składzie Zgromadzenia Związku.

Pozwolę sobie zapoznać Państwa z pozostałymi informacjami. Jesteśmy u progu roku 2018. Był to rok wyjątkowy, rok wyborczy, realizowaliśmy szereg zadań inwestycyjnych na terenie gminy.

Inwestycje realizowane w 2018 roku:

  1. Budowa hali widowiskowo – sportowej w Miejskiej Górce

Koszt całkowity - 11.696.715,04 zł

Dofinansowanie z Ministerstwa Sportu – 4.000.000 zł

Odzyskany podatek Vat z Urzędu Skarbowego – ponad 2.000.000 zł.

  1. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Sobiałkowie

Koszt całkowity – 5.384.724,53 zł

Dofinansowanie – 2.567.865,34 zł.

Od tej inwestycji również był odzyskany podatek Vat.

3.      Przebudowa drogi gminnej w Miejskiej Górce, ul. Hubala

Koszt całkowity: 500.200,50 zł

Dofinansowanie: 318.277,00 zł

 

4.      Przebudowa drogi gminnej w Dąbrowie, ul. Nowa

Koszt całkowity: 258.722,81 zł

Dofinansowanie: 164.625,00 zł

 

5.      Poprawa walorów krajobrazowych oraz małej retencji na wybranych terenach wiejskich w gminie Miejska Górka

 

Dofinansowanie: 157.839,00 zł

·           Odnowienie, odtworzenie i zagospodarowanie stawów w Sobiałkowie, Konarach, Oczkowicach i Roszkowie

koszt całkowity: 212.732,19 zł

·           Odnowienie (odmulenie) wybranych rowów melioracyjnych na terenie gminy Miejska Górka

koszt całkowity: 13.545,99 zł

·           Wykonanie nasadzeń przydrożnych przy trzech drogach polnych na terenie gminy Miejska Górka

koszt całkowity: 21.780,00 zł

 

6.      Budowa ścieżki rowerowej Gostkowo – Niepart

Koszt całkowity: 167.933,13 zł ( środki własne gminy)

 

7.      Budowa oświetlenia ulicznego w Miejskiej Górce, ul. Spacerowa, Kalinowa, Wierzbowa i Poprzeczna

Koszt całkowity: 194.709,00 zł

 

8.      Budowa sieci wodociągowej w Dąbrowie, ul. Ogrodowa

Koszt całkowity: 62.451,84 zł

 

9.      Budowa sieci wodociągowej w Miejskiej Górce, fragment ul. Spacerowej

Koszt całkowity: 104.498,56 zł

 

10.  Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Miejskiej Górce, ul. Południowa

Koszt całkowity: 166.561,65 zł

 

11.  Budowa wodociągu tranzytowego Sobiałkowo – Miejska Górka , ul. Niepodległości

Koszt całkowity: 52.271,96 zł

 

12.  Wymiana pokrycia dachowego na budynku przedszkola w Konarach

Koszt całkowity: 134.957,96 zł

 

13.  Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych – obręb Roszkowo, Rzyczkowo

Koszt całkowity: 388.631,13 zł

Dofinansowanie: 205.100,00 zł

 

14.  Zakup sadzonek drzew miododajnych

Koszt całkowity: 24.000,00 zł

Dofinansowanie: 20.000,00 zł

 

15.  Budowa chodników z kostki betonowej w Oczkowicach

koszt całkowity: 63.005,35 zł

16.  Budowa kanalizacji deszczowej w Dąbrowie, ul. Kościuszki

koszt całkowity: 22.509,00 zł

 

17.  Urządzenie placu zabaw w Dąbrowie

koszt całkowity:24.307,88 zł

18.  Remont świetlicy wiejskiej w Woszczkowie

koszt całkowity: 36 668,74 zł

19.  Budowa chodnika w Niemarzynie

koszt całkowity: 45 360,70 zł

Inwestycje w trakcie realizacji:

1.      Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kołaczkowice wraz z siecią wodociągową Dłoń – Kołaczkowice

 

Koszt całkowity: 3.214.762,72 zł

Dofinansowanie: 1.507.121,00 zł

 

2.      Przebudowa drogi gminnej w Konarach

Koszt całkowity: 115.220,44 zł

 

3.      Budowa odcinka sieci kanalizacji deszczowej wraz z zasypaniem rowu w Roszkówku

Koszt całkowity: 35.000,00 zł

Podsumowując, realizujemy inwestycje ze kwotę 22.941.271.12 zł, w tym otrzymane dofinansowanie na kwotę: 8.940.827,34 zł.

Dodam jeszcze działania inwestycyjne, które nie obciążały budżetu gminy:

·         Budowa ścieżki rowerowej Miejska Górka – Rawicz – koszt poniosła GDDKiA,

·         Rozbudowa zbiornika Balaton w Miejskiej Górce – Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego wypłacił odszkodowanie za wykup gruntów,

W tym roku został uruchomiony program dotyczący wymiany piecy na ekologiczne. Do końca tego roku wpłynęły 22 wnioski i wszystkie zostały pozytywnie rozpatrzone (…)

Reasumując. Końcówka roku jest pozytywna. Uzyskane dofinansowania, i zwrot podatku Vat, w miarę szybkie jego rozliczenie, dofinansowania unijne pozwalają nam na nie emitowanie dwóch ostatnich rat obligacji, czyli umniejszamy poziom zadłużenia o kwotę ponad 3 mln zł. Na koniec roku zadłużenie będzie mniejsze o ponad 3 mln zł od tego, które na początku roku planowaliśmy.

Na koniec wrócę do hali sportowej. (…) Zakup wyposażenia dotyczy wyposażenie salki fitness i kardio w odpowiednie urządzenia oraz wyposażanie, i w meble, i sprzęt salek edukacyjnych. Mamy ustaloną datę, na 8 lutego uroczystego uruchomienia i oddania hali do użytku, aczkolwiek hala już funkcjonuje. Obecność potwierdził pan Minister A. Dera, ten sam, który rok temu był na uroczystości wmurowania kamienia węgielnego. Bardzo dziękuję, jeżeli będą jakieś pytania pozostaje do dyspozycji.”

Nie zgłoszono więcej pytań.

Ad. 5 Wnioski i interpelacje Radnych

Nie zgłoszono żadnych wniosków i interpelacji Radnych.

Po przerwie.

Ad. 6 Podjęcie uchwał w sprawie

 

1.      dokonania zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Miejska Górka na lata 2018-2024,

 

 

Projekt Uchwały Nr III/8/18 dotyczący dokonania zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Miejska Górka na lata 2018-2024, odczytał Przewodniczący Rady, Zdzisław Goliński. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni –  15 „za”.

 

 

Uchwała Nr III/8/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie dokonania zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Miejska Górka na lata 2018-2024, została podjęta i stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

2.      zmiany uchwały budżetowej na rok 2018,

 

Projekt Uchwały Nr III/9/18 dotyczący zmiany uchwały budżetowej na rok 2018, odczytał Przewodniczący Rady, Zdzisław Goliński. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni –  15 „za”.

 

 

Uchwała Nr III/9/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2018, została podjęta i stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

 

 

3.      ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miejskiej Górki,

 

Projekt Uchwały Nr III/10/18 dotyczący ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miejskiej Górki, odczytała Wiceprzewodnicząca Rady, Barbara Szewczyk. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni – 15 „za”.

Uchwała Nr III/10/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miejskiej Górki, została podjęta i stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

 

4.      zmiany uchwały Nr XV/80/16 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 28 września 2016 roku w sprawie zmiany uchwały Nr VIII/38/07 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 30 maja 2007 roku w sprawie utworzenia Gminnego Zespołu Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Oświaty oraz nadania statutu Centrum Usług Wspólnych,

 

Projekt Uchwały Nr III/11/18 dotyczący zmiany uchwały Nr XV/80/16 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 28 września 2016 roku w sprawie zmiany uchwały Nr VIII/38/07 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 30 maja 2007 roku w sprawie utworzenia Gminnego Zespołu Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Oświaty oraz nadania statutu Centrum Usług Wspólnych, odczytał Przewodniczący Rady, Zdzisław Goliński. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni – 15 „za”.

 

Uchwała Nr III/11/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie zmiany uchwały Nr XV/80/16 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 28 września 2016 roku w sprawie zmiany uchwały Nr VIII/38/07 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 30 maja 2007 roku w sprawie utworzenia Gminnego Zespołu Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Oświaty oraz nadania statutu Centrum Usług Wspólnych,

 

została podjęta i stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

 

5.      przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2019 dla Gminy Miejska Górka,

 

Projekt Uchwały Nr III/12/18 dotyczący przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2019 dla Gminy Miejska Górka,

 

odczytała Wiceprzewodnicząca Rady, Barbara Szewczyk. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni – 15 „za”.

 

Uchwała Nr III/12/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2019 dla Gminy Miejska Górka, została podjęta i stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

 

 

6.      przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019 dla Gminy Miejska Górka,

 

Projekt Uchwały Nr III/13/18 dotyczący przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019 dla Gminy Miejska Górka, odczytała Wiceprzewodnicząca Rady, Barbara Szewczyk. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni – 15 „za”.

 

Uchwała Nr III/13/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie przyjęcia Gminnego Programu profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2019 dla Gminy Miejska Górka, została podjęta i stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

7.      przyjęcia rocznego planu potrzeb w zakresie prac społecznie użytecznych na 2019 rok, 

Projekt Uchwały Nr III/14/18 dotyczący przyjęcia rocznego planu potrzeb w zakresie prac społecznie użytecznych na 2019 rok,  odczytał Wiceprzewodniczący Rady, Bernard Bałuniak. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni – 15 „za”.

Uchwała Nr III/14/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie przyjęcia rocznego planu potrzeb w zakresie prac społecznie użytecznych na 2019 rok,  została podjęta i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

 

8.      ustalenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania,

 

Projekt Uchwały Nr III/15/18 dotyczący ustalenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania, odczytał Przewodniczący Rady, Zdzisław Goliński. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni – 15 „za”.

 

Uchwała Nr III/15/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie ustalenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania, została podjęta i stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

 

9.      zarządzenie wyborów do organów jednostek pomocniczych gminy Miejska Górka,

 

Projekt Uchwały Nr III/16/18 dotyczący zarządzenie wyborów do organów jednostek pomocniczych gminy Miejska Górka, odczytała Wiceprzewodnicząca Rady, Barbara Szewczyk. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni – 15 „za”.

 

Uchwała Nr III/16/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie zarządzenie wyborów do organów jednostek pomocniczych gminy Miejska Górka, została podjęta i stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

 

10.  uchwalenia planu Sesji Rady Miejskiej w Miejskiej Górce na rok 2019,

Projekt Uchwały Nr III/17/18 dotyczący uchwalenia planu Sesji Rady Miejskiej w Miejskiej Górce na rok 2019, odczytał Przewodniczący Rady, Zdzisław Goliński. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni – 15 „za”.

Uchwała Nr III/17/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie uchwalenia planu Sesji Rady Miejskiej w Miejskiej Górce na rok 2019, została podjęta i stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

 

11.  zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej,

 

Projekt Uchwały Nr III/18/18 dotyczący zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej,

 

odczytał Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, Gerard Wawrzynek. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni – 15 „za”.

Uchwała Nr III/18/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej, została podjęta i stanowi załącznik nr 15 do protokołu.

 

12.  wyznaczenia dodatkowych przedstawicieli do zgromadzenia Związku Międzygminnego „Edukacyjny Związek Międzygminny Gostkowo – Niepart,

Projekt Uchwały Nr III/19/18 dotyczący wyznaczenia dodatkowych przedstawicieli do zgromadzenia Związku Międzygminnego „Edukacyjny Związek Międzygminny Gostkowo – Niepart, odczytał Wiceprzewodniczący Rady, Bernard Bałuniak. Za podjęciem powyższej uchwały głosowali wszyscy obecni na sesji Radni – 15 „za”.

 

Uchwała Nr III/19/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku sprawie wyznaczenia dodatkowych przedstawicieli do zgromadzenia Związku Międzygminnego „Edukacyjny Związek Międzygminny Gostkowo – Niepar”,, została podjęta i stanowi załącznik nr 16 do protokołu.

 

Imienny wykaz głosowania Radnych na Uchwałę Nr III/8/18, Uchwałę Nr III/9/18, Uchwałę Nr III/10/18, Uchwałę Nr III/11/18, Uchwałę Nr III/12/18, Uchwałę Nr III/13/18, uchwałę Nr III/14/18, Uchwałę Nr III/15/18, Uchwałę Nr III/16/18, Uchwałę Nr III/17/18, Uchwałę Nr III/18/18, Uchwałę Nr III/19/18 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 12 grudnia 2018 roku stanowi załącznik nr  17 do protokołu

 

Ad. 7  Odpowiedzi na wnioski i interpelacje Radnych

Nie udzielono odpowiedzi, ze względu na nie wniesienie wniosków i interpelacji.

Ad. 8 Wolne głosy i wnioski

Przewodniczący Rady, Zdzisław Goliński, Wiceprzewodnicząca Rady, Barbara Szewczyk i Burmistrz Miejskiej Górki, Karol Skrzypczak wręczyli kwiaty oraz gratulacje Arnoldowi Ratajskiemu, za zdobycie zdobył tytułu Wicemistrza Świata w Ju-Jitsu.

Głos zabrał Radny, Mirosław Śmierzchała; „ Panie Burmistrzu, Panie Przewodniczący, Szanowni Państwo. Szkoda, że po tak miłej uroczystości, poruszę mniej miły temat. Wczoraj podczas posiedzenia komisji, dyskutowaliśmy na temat spalania przez część mieszkańców, z różnych na pewno powodów śmieci komunalnych w piecach, pomimo tego, że mają możliwość przekazania tych śmieci. Tak jak większość gmin byłego województwa leszczyńskiego, również nasza gmina, w większej mierze jest gminą rolniczą. Z tego powodu powstają odpady rolnicze, których nie można traktować jako odpady komunalne. Ostatnio jest coraz większy problem z ich pozbywaniem się w sposób legalny. Dlatego korzystając z tego, że pan burmistrz jest naszym przedstawicielem w strukturach Komunalnego Związku Gmin, miałbym do niego prośbę, aby na najbliższym spotkaniu poruszył temat, czy byłaby możliwość poszerzenia przez Komunalny Związek Gmin swojej działalności o odpłatne przekazywanie odpadów rolniczych? Są takie firmy, które to odbierają, i część mieszkańców z tego korzysta. Ja sam od 10 lat pomagam mieszkańcom Roszkowa w przekazywaniu odpadów i naprawdę znikoma ilość tych odpadów jest w tej chwili spalana w sposób nielegalny. Większość jest oddawana w sposób odpłatny uprawnionym strukturom. Myślę, że gdyby Komunalny Związek Gmin taką możliwość mieszkańcom byłego województwa wielkopolskiego stworzył, połączone to z akcją informacyjną, to mieszkańcy skorzystaliby z tego, a my skorzystalibyśmy wszyscy oddychając czystszym powietrzem.”

Ad. 9  Zakończenie.

W związku z wyczerpaniem porządku III sesji Rady Miejskiej w Miejskiej Górce, Przewodniczący Rady, Zdzisław Goliński, dziękując wszystkim za przybycie, zamknął
obrady o godz. 14:30.

 

                                                                                             Przewodniczący

Rady Miejskiej w Miejskiej Górce:

                                                                                      Zdzisław Goliński

                                                                     

Protokołowała:

     Joanna Pląskowska

Załączniki:

  1. Lista obecności – Radni.
  2. Lista obecności – Sołtysi.
  3. Lista obecności – zaproszeni gości 
  4. Wniosek burmistrza o zmianę porządku obrad 
  5. Uchwała Nr III/8/18.
  6. Uchwała Nr III/9/18.
  7. Uchwała Nr III/10/18.
  8. Uchwała Nr III/11/18.
  9. Uchwała Nr III/12/18.
  10. Uchwała Nr III/13/18.
  11. Uchwała Nr III/14/18.
  12. Uchwała Nr III/15/18.
  13. Uchwała Nr III/16/18.
  14. Uchwała Nr III/17/18.
  15. Uchwała Nt III/18/18
  16. Uchwała Nr III/19/18.
  17. Imienny wykaz głosowania Radnych.
««« powrót
 
 


Interaktywna Polska