http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
Gmina Miejska Górka
Urząd Miejski
Organy władzy publicznej
Rada Miejska
Skład Rady Miejskiej
Komisje Rady Miejskiej
Protokoły z Sesji
Uchwały Rady Miejskiej
Uchwały Rady Miejskiej 2020 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2019 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2018 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2017r.
Uchwały Rady Miejskiej 2016 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2015
Uchwały Rady Miejskiej 2014 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2013 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2012 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2011 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2010 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2009 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2008 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2007 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2006 r.
Uchwały Rady Miejskiej 2005 r.
Porządek obrad najbliższej Sesji
Sesje Rady - wideo
Imienne głosowanie Radnych
Wnioski i interpelacje Radnych
Zbiór aktów prawa miejscowego
Burmistrz
Raport o stanie Gminy
Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego
Zamówienia Publiczne
Przetargi
Petycje
Wybory
Procedury Obsługi Interesanta
Praca
Deklaracja dostępności
Koordynator do spraw dostępności
Oświadczenia majątkowe
RODO
Konsultacje społeczne
Informacje


 
Uchwały Rady Miejskiej 2006 r. 
Uchwały Rady Miejskiej
 
data publikacji:  05-09-2008 | 00:00
data ostatniej modyfikacji:  05-09-2008 | 00:00
Uchwała Nr XXXIV/196/06 w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków 05.09.2008


        

Uchwała Nr XXXIV/196/06
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce
z dnia 6 marca 2006 roku

w sprawie: regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747 ze zm.), Rada Miejska w Miejskiej Górce uchwala, co następuje:

§ 1

Przyjmuje się regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków o następującej treści:


REGULAMIN DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1.  Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków, zwany dalej "Regulaminem" obowiązuje na terenie miasta i gminy Miejska Górka.

§ 2. Niniejszy regulamin określa zasady i warunki zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz wzajemne relacje pomiędzy Przedsiębiorstwem wodno - kanalizacyjnym, zwanym dalej "Przedsiębiorstwem" a Odbiorcą usług.

Rozdział II

Minimalny poziom usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków oraz obowiązki odbiorców warunkujące jego utrzymanie

§ 3. 1. Ilość wody dostarczanej Odbiorcom, ilość odprowadzanych ścieków oraz minimalne ciśnienie utrzymywane w miejscu przyłączenia do sieci wodociągowej określa umowa. Umowa może ustalać również dopuszczalny poziom zanieczyszczeń ścieków wprowadzanych przez Odbiorców. W umowie Przedsiębiorstwo może zaniechać ustaleń dotyczących minimalnego ciśnienia, jeżeli w wydanych warunkach przyłączenia do sieci zalecono Odbiorcy wyposażenie instalacji w urządzenia do lokalnego podnoszenia ciśnienia.
2. Wskaźniki charakteryzujące poziom usług, inne niż te, które są określane w przepisach ustawy i przepisach wykonawczych do ustawy oraz w pozwoleniu wodnoprawnym, określa zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.

§ 4. 1. Obowiązki Przedsiębiorstwa określa ustawa z dnia 07-06-2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U. Nr 72, poz.747 ze zm.)

2. Przedsiębiorstwo ma prawo do przeprowadzania kontroli gospodarki wodno-ściekowej Odbiorcy usług w szczególności ilości i jakości odprowadzanych ścieków bytowych i ścieków przemysłowych oraz kontroli przestrzegania umownych ustaleń dotyczących technicznych warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, stosowania przyjętych w Przedsiębiorstwie zasad doboru wodomierzy oraz dostępu do stanowisk wodomierzowych.

§ 5. Odbiorcy są zobowiązani do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób nie powodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo, a w szczególności do:
1) utrzymania instalacji wodociągowych w stanie technicznym uniemożliwiającym wtórne zanieczyszczenie wody w wyniku wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego;
2) zabezpieczenia instalacji przed cofnięciem się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania;
3) natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa o awaryjnych zmianach ilości i jakości odprowadzanych ścieków;
4) realizacji uzyskanych warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej bez jakichkolwiek odstępstw;
5) utrzymywania miejsca, w których zainstalowany jest wodomierz lub urządzenie pomiarowe, w stanie uniemożliwiającym jego uszkodzenie i oddziaływania w stanie zapewniającym brak zakłócającego jego prawidłowe działanie oraz zabezpieczenie tego miejsca przed dostępem osób nieuprawnionych; Odbiorca usług zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Przedsiębiorstwa o stwierdzeniu awarii wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, zerwaniu jakichkolwiek plomb znajdujących się na przyłączu wodociągowym lub urządzeniu pomiarowym, o kradzieży lub uszkodzeniu wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego;
6) do korzystania z przyłącza w sposób nie powodujący pogorszenia warunków eksploatacji sieci, a w przypadku, gdy przyłącze wodociągowe lub kanalizacyjne nie znajduje się w posiadaniu przedsiębiorstwa jego prawidłowego utrzymywania i eksploatacji;
7) nie ingerowania w stan przyłącza wodociągowego, w tym nie otwierania i nie zamykania zaworów na tym przyłączu się znajdujących, bez względu na to w czyim posiadaniu przyłącze się znajduje; o konieczności zamknięcia lub otwarcia zaworu na przyłączu wodociągowym lub innej ingerencji w to przyłącze Odbiorca usług zobowiązany jest poinformować Przedsiębiorstwo z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem;
8) użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej;
9) umożliwieniu Przedsiębiorstwu przeprowadzenia kontroli gospodarki wodno-ściekowej w szczególności udostępnienia dokumentacji technicznej, danych z eksploatacji dotyczących własnych ujęć wody i instalacji zasilanych z tych ujęć, w zakresie umożliwiającym ustalenie czy mogą one oddziaływać na instalacje zasilane z sieci eksploatowanej przez Przedsiębiorstwo oraz ustalania ilości i jakości ścieków, odprowadzanych do kanalizacji;
10) udostępniania Przedsiębiorstwu dostępu do własnych ujęć wody i instalacji zasilanych z tych ujęć, a także połączonych z siecią Przedsiębiorstwa własnych instalacji, jeżeli zachodzą uzasadnione przesłanki, że instalacje Odbiorcy mogą negatywnie oddziaływać na poziom usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo;
11) wykorzystywania wody z sieci wodociągowej i wykorzystywania przyłącza kanalizacyjnego wyłącznie w celach i na warunkach określonych w umowie;
12) niezwłocznego informowania Przedsiębiorstwa o każdej awarii na przyłączu wodociągowym lub kanalizacyjnym;
13) niezwłocznego informowania Przedsiębiorstwa o awarii instalacji wewnętrznej, która mogłaby spowodować powstanie zagrożenia istotnego obniżenia poziomu usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo;
14) nie dokonywania nasadzeń drzew i krzewów oraz nie umieszczania obiektów budowlanych bezpośrednio nad przyłączem oraz w pasie gruntu gwarantującego swobodny dostęp do przyłącza.

§ 6. 1. Jeżeli w trakcie eksploatacji przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego, będącego w posiadaniu Odbiorcy, powstanie zagrożenie istotnego obniżenia poziomu usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo, Odbiorca jest zobowiązany do powiadomienia Przedsiębiorstwa o tym fakcie oraz do niezwłocznego usunięcia przyczyny zagrożenia.
2. W przypadku, gdy Odbiorca nie usunie zagrożenia pomimo wezwania ze strony Przedsiębiorstwa, ma ono prawo podjąć wszelkie działania zmierzające do usunięcia zagrożenia. Działania Przedsiębiorstwa nie mogą naruszać prawa własności przyłącza przysługującego Odbiorcy.

Rozdział III

Szczegółowe warunki i tryb zawierania oraz rozwiązywania umów z Odbiorcami usług

Postanowienia ogólne

§ 7. Postanowienia umów o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków zawieranych przez Przedsiębiorstwo ustalane są z Odbiorcami usług na podstawie przepisów ustawy, przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie i postanowień niniejszego regulaminu.

§ 8. Umowa z Odbiorcą usług wprowadzającym do systemu kanalizacyjnego ścieki określa warunki, jakim powinny odpowiadać ścieki oraz wysokość opłat dodatkowych za przekroczenie ustalonych warunków.

§ 9. 1. Miejscem wykonania zobowiązania wynikającego z umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, są odpowiednio:
1) w przypadku dostarczania wody przez Przedsiębiorstwo - zawór za wodomierzem głównym,
2) w przypadku odbioru ścieków przez Przedsiębiorstwo - pierwsza studzienka na przyłączu kanalizacyjnym, licząc od granicy nieruchomości, przez którą przepływa cały strumień ścieków, a w przypadku braku studzienki kanalizacyjnej - granica nieruchomości chyba że, umowa stanowi inaczej.
2. W przypadku, gdy przyłącze nie jest w posiadaniu Przedsiębiorstwa, odpowiedzialność Przedsiębiorstwa za zapewnienie ciągłości i jakości świadczonych usług jest ograniczona do posiadanych przez Przedsiębiorstwo urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

§ 10. Umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków zawierana jest na czas nieokreślony z możliwością wypowiedzenia przez każdą ze stron, albo na czas określony.

§ 11. Zmiany umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków wymagają zachowania formy pisemnej, za wyjątkiem zmiany taryfy w czasie obowiązywania tej umowy, zmiany okresu rozliczeniowego oraz zmiany adresu do korespondencji.

§ 12. Jeżeli przepisy prawa zobowiązują Przedsiębiorstwo do dostosowania umów do zmienionego prawa Przedsiębiorstwo przekazuje Odbiorcy usług aneks do umowy lub nową umowę z prośbą o jej podpisanie i przekazanie do siedziby Przedsiębiorstwa w terminie 30 dni od jej otrzymania. Nie dochowanie tego terminu oznaczać będzie brak akceptacji do zmienionych warunków umowy i równoznaczne będzie z wypowiedzeniem dotychczasowej umowy.

§ 13. Odbiorca usług zobowiązany jest do pisemnego poinformowania Przedsiębiorstwa o każdej zmianie tytułu prawnego do nieruchomości, do której woda jest dostarczana lub, z której ścieki są odprowadzane na podstawie umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków, pod rygorem obowiązku ponoszenia opłat za pobraną wodę lub odprowadzone ścieki do czasu zastosowania przez Przedsiębiorstwo środków, o których mowa w § 20, albo do czasu zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z następcą prawnym Odbiorcy usług.

Zasady zawierania umów

§ 14. Zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków, następuje po uprzednim złożeniu przez Potencjalnego odbiorcę usług pisemnego wniosku. W przypadku osób fizycznych Przedsiębiorstwo uprawnione jest do pobrania, od Potencjalnego odbiorcy usług, jego danych osobowych, w szczególności: serii i numeru dowodu osobistego, numeru PESEL oraz adresu zameldowania - niezbędnych do zawarcia umowy.

§ 15. 1. Osoby fizyczne będące Przedsiębiorcami wpisanymi do Ewidencji Działalności Gospodarczej zobowiązane są ponadto do przedłożenia następujących dokumentów:
1) zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej,
2) zaświadczenia o nadaniu nr REGON,
3) zaświadczenia o nadaniu nr NIP.
2. Przedsiębiorcy oraz inne jednostki organizacyjne, zobowiązane do rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym zobowiązani są do przedłożenia następujących dokumentów:
1) odpisu aktualnego z KRS,
2) zaświadczenia o nadaniu nr NIP
3. Pozostałe jednostki organizacyjne zobowiązane są do przedłożenia dokumentu poświadczającego ukonstytuowanie tej jednostki oraz określającego osoby uprawnione do reprezentowania tej jednostki.
4. Osoby reprezentujące jednostki organizacyjne, o których mowa w ust. 3, zobowiązane są, przed zawarciem umowy na dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków, do przedłożenia danych, o których mowa w § 14.

§ 16. 1. Wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego lub budynków wielolokalowych o dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków, o których mowa w art. 6 ust. 6 ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków powinien zawierać w szczególności schemat wewnętrznej instalacji wodociągowej w budynku wielolokalowym za wodomierzem głównym, wraz z określeniem lokalizacji wszystkich punktów czerpalnych.
2. W terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, o którym mowa w ust. 1, Przedsiębiorstwo jest zobowiązane wydać informację techniczną określającą wymagania techniczne dotyczące zawarcia umowy, o której mowa w ust. 1.
3. Przedsiębiorstwo zawiera umowę, o której mowa w ust. 1, po spełnieniu wszystkich warunków wymienionych w ustawie.

§ 17. Przed zawarciem umowy o dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków Przedsiębiorstwo może dokonać weryfikacji stanu technicznego lub prawnego posiadanego przyłącza albo zobowiązać Potencjalnego odbiorcę usług do dokonania weryfikacji stanu technicznego lub prawnego przyłącza znajdującego się w posiadaniu Potencjalnego odbiorcy usług, a w przypadku niemożliwości świadczenia usług zgodnie z obowiązującym stanem prawnym lub z uwagi na stan techniczny istniejącego przyłącza, może zobowiązać Potencjalnego odbiorcę usług do wybudowania nowego przyłącza, studni wodomierzowej, pomieszczenia przewidzianego do lokalizacji wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, albo modernizacji lub remontu tych rzeczy.

Zasady rozwiązywania umów

§ 18. 1. Umowa o dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków, może zostać rozwiązana na zgodny wniosek stron.
2. Umowa zawarta na czas określony rozwiązuje się z upływem czasu, na jaki została zawarta.
3. Umowa zawarta na czas nieokreślony może zostać rozwiązana za wypowiedzeniem dokonanym przez jedną ze stron. Umowa rozwiązuje się z upływem okresu wypowiedzenia. Okres wypowiedzenia określa umowa.
4. Przedsiębiorstwo może wypowiedzieć umowę w przypadku nieprzestrzegania przez Odbiorcę usług warunków umowy, określonych w umowie lub przepisach, na podstawie których umowa została zawarta.

§ 19. Umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków wygasa:
1) z chwilą śmierci Odbiorcy usług będącego osobą fizyczną,
2) wykreślenia z właściwego rejestru Odbiorcy usług będącego osobą prawną, Odbiorcy usług będącego jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej.

§ 20. Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków skutkuje zastosowaniem przez Przedsiębiorstwo środków technicznych uniemożliwiających Odbiorcy usług dalsze korzystanie z usług.
Rozdział IV

Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach

§ 21. Nowe taryfy Przedsiębiorstwo ogłasza w sposób określony w art. 24 ust. 7 i 9 ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków i nie wymagają one odrębnego informowania Odbiorców usług o ich wysokościach, a także nie wymagają sporządzania aneksu do umowy.

§ 22. Należności z tytułu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków ustala się jako sumę opłat oraz iloczynu cen i odpowiadającej im ilości dostarczonej wody lub odprowadzonych ścieków.

§ 23. 1. Jeżeli Odbiorca, pobiera wodę z ujęć własnych i wprowadza ścieki do systemu kanalizacyjnego Przedsiębiorstwa, w razie braku urządzeń pomiarowych, ilość odprowadzonych ścieków jest ustalana jako równa ilości wody pobranej, ustalonej na podstawie wskazań wodomierza nie będącego własnością Przedsiębiorstwa, chyba że umowa na dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków stanowi inaczej.
2. Jeżeli Odbiorca, pobiera wodę z ujęć własnych oraz urządzeń Przedsiębiorstwa i wprowadza ścieki do systemu kanalizacyjnego Przedsiębiorstwa, w razie braku urządzeń pomiarowych ilość odprowadzonych ścieków jest ustalana jako suma wskazań wodomierza nie będącego własnością Przedsiębiorstwa i wodomierza głównego.

§ 24. Ilość bezpowrotnie zużytej wody, która uwzględniana jest w rozliczeniu ilości odprowadzonych ścieków, określa się na podstawie wodomierza nie będącego własnością Przedsiębiorstwa na zasadach określonych w umowie.

§ 25. 1. Za odczyt wodomierza nie będącego własnością Przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo pobiera opłatę według taryfy ustalanej przez Przedsiębiorstwo.
2. Odbiorca usług jest zobowiązany do zakupu i zainstalowania na własny koszt wodomierza nie będącego własnością Przedsiębiorstwa, jego utrzymania i legalizacji.

§ 26. W przypadku przekroczenia dopuszczalnych parametrów ścieków Odbiorca usług zobowiązany jest do pokrycia kosztów czynności kontrolnych stwierdzających przekroczenia dopuszczalnych parametrów ścieków określonych w umowie. O przekroczeniu dopuszczalnych parametrów ścieków i wysokości zobowiązania Przedsiębiorstwo informuje Odbiorcę usług w terminie 21 dni od dnia przeprowadzenia kontroli.

§ 27. 1. W umowie o dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków określa się m. in. okres obrachunkowy, termin i sposób uiszczania opłaty oraz skutki niedotrzymania terminu zapłaty.
2. Okresy rozliczeniowe mogą być miesięczne, dwumiesięczne lub kwartalne.
3. Zmiana okresu rozliczeniowego przez Przedsiębiorstwo wymaga zmiany umowy.

§ 28. 1. Należność wynikającą z otrzymanej faktury za świadczone usługi, Odbiorca usług zobowiązany jest uregulować według zasad ustalonych w umowie o dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków.
2. W przypadku budynku wielolokalowego, w którym Odbiorcami usług są również osoby korzystające z lokali, Przedsiębiorstwo wystawia faktury dla zarządcy lub właściciela takiego budynku oraz dla osób korzystających z lokali, które są również Odbiorcami usług.
3. Odbiorca otrzymuje fakturę nie później niż 14 dni od daty dokonania odczytu.
4. Na pisemny wniosek Odbiorcy usług Przedsiębiorstwo obowiązane jest dokonać sprawdzenia prawidłowości wskazań wodomierza głównego. W razie potwierdzenia przez Urząd Miar i Wag, że właściwości metrologiczne wodomierza są zgodne z odrębnymi przepisami, Przedsiębiorstwo obciąża Odbiorcę usług kosztami wszystkich czynności niezbędnych dla dokonania sprawdzenia.
5. W przypadku potwierdzonej niesprawności wodomierza głównego przez Urząd Miar i Wag, koszty wszystkich czynności niezbędnych dla dokonania sprawdzenia pokrywa Przedsiębiorstwo.
6. Zgłoszenie reklamacji do otrzymanej faktury nie wstrzymuje obowiązku uregulowania należności w terminie. W razie uwzględnienia reklamacji, ewentualna nadpłata podlega, wedle wyboru Odbiorcy usług, zwrotowi albo zaliczeniu w poczet przyszłych należności.

Rozdział V

Warunki przyłączania do sieci

§ 29. Potencjalny odbiorca usług celem przyłączenia nieruchomości do sieci składa Przedsiębiorstwu wniosek o przyłączenie. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1 potencjalny odbiorca usług powinien w szczególności dołączyć:
1) dokument określający stan prawny nieruchomości, której dotyczy wniosek,
2) kopię mapy zasadniczej, określającą usytuowanie nieruchomości, o której mowa w pkt 1, względem istniejących sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu,
3) zapotrzebowanie ilościowe na dostawę wody i odbiór ścieków.

§ 30. 1. Jeżeli są spełnione warunki techniczne, umożliwiające podłączenie nieruchomości do sieci, Przedsiębiorstwo w terminie 30 dni od otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku, o którym mowa w § 29 wraz z kompletem załączników, wydaje Potencjalnemu odbiorcy usług dokument pod nazwą "Warunki techniczne przyłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej". W razie braku możliwości podłączenia nieruchomości do sieci, Przedsiębiorstwo w terminie 21 dni od otrzymania wniosku, o którym mowa w § 29, informuje o tym Potencjalnego odbiorcę usług, wskazując wyraźnie powody uniemożliwiające podłączenie.
2. Wynagrodzenie Przedsiębiorstwa za wydanie warunków technicznych, winno odpowiadać rzeczywiście poniesionym przez Przedsiębiorstwo kosztom przygotowania tego dokumentu.

§ 31. 1. Warunki określone w § 30, wydawane Potencjalnemu odbiorcy usług mogą za jego zgodą obejmować również obowiązek wybudowania przez wnioskodawcę ze środków własnych urządzeń wodociągowych lub kanalizacyjnych.
2. W przypadku określonym w ust. 1 Przedsiębiorstwo i Potencjalny odbiorca usług przed wydaniem warunków, o których mowa w § 30 są zobowiązani do zawarcia umowy regulującej tryb i zasady odpłatnego przejęcia przez Przedsiębiorstwo urządzeń wybudowanych przez Potencjalnego odbiorcę usług ze środków własnych.
3. W sytuacji współfinansowania przez Potencjalnego odbiorcę usług urządzeń wodociągowych lub kanalizacyjnych umowa zawierana między Przedsiębiorstwem a Potencjalnym odbiorcą usług reguluje tryb i zasady odpłatnego przejęcia przez Przedsiębiorstwo części inwestycji sfinansowanej przez Potencjalnego odbiorcę usług.
4. Odpłatne przejęcie polegać może na przeniesieniu na Przedsiębiorstwo prawa własności urządzenia, jak również na zawarciu innej umowy umożliwiającej Przedsiębiorstwu korzystanie z urządzenia.
5. Umowa, o której mowa w ust. 2 i 3 winna być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 32. 1. Warunkiem przystąpienia do prac zmierzających do przyłączenia nieruchomości do sieci jest:
1) pisemne uzgodnienie z Przedsiębiorstwem dokumentacji technicznej (w tym projektu),
2) zgłoszenie Przedsiębiorstwu rozpoczęcia robót z wyprzedzeniem 3 dni,
3) uzgodnienie sposobu prowadzenia tych prac oraz warunków i sposobów dokonywania przez Przedsiębiorstwo kontroli robót.
2. Spełnienie warunków wskazanych w ust. 1 pkt 2 i 3 nie jest wymagane, jeżeli przyłączenia do sieci dokonuje Przedsiębiorstwo, które wydało warunki wskazane w § 30 dla danej nieruchomości. Przedsiębiorstwo wykonuje tę usługę odpłatnie.
3. Potencjalny odbiorca usług w celu uzyskania pisemnego uzgodnienia, o którym mowa w ust. 1, przedkłada Przedsiębiorstwu odpowiednie dokumenty i informacje.
4. Jeżeli przepisy odrębne zobowiązują Potencjalnego odbiorcę usług, który będzie wprowadzał do systemu kanalizacyjnego ścieki przemysłowe, do uzyskania pozwolenia wodno-prawnego. Kopię pozwolenia należy załączyć do dokumentacji projektowej przedłożonej do uzgodnienia.
5. Przedsiębiorstwo wydaje pisemne uzgodnienie, o którym mowa w ust. 1 w terminie 14 dni od daty złożenia kompletu prawidłowo sporządzonej dokumentacji i informacji, o którym mowa w ust. 3 i 4.
6. Wynagrodzenie Przedsiębiorstwa za uzgodnienie, o którym mowa w ust. 1, winno odpowiadać rzeczywiście poniesionym przez Przedsiębiorstwo kosztom przeprowadzenia czynności prowadzących do uzgodnienia dokumentacji.

§ 33. Przed zawarciem umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków, Przedsiębiorstwo dokonuje odbioru wykonanego przyłącza co do zgodności z warunkami technicznymi i z dyspozycjami zawartymi w rozdziale VII. 
 


Rozdział VI

Techniczne warunki określające możliwość dostępu do usług dostarczania wody lub odprowadzania ścieków

§ 34. 1. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia Potencjalnego odbiorcy usług do istniejącej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej, jeżeli w wyniku przyłączenia warunki techniczne pogorszą się tak, że nie zostanie zachowany minimalny poziom usług, a w szczególności, jeżeli zabraknie wymaganych zdolności produkcyjnych ujęć, stacji uzdatniania i oczyszczalni ścieków oraz zdolności dostawczych istniejących układów dystrybucji wody i odprowadzania ścieków.
2. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia Potencjalnego odbiorcy usług do istniejącej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej, jeżeli nie posiada technicznych możliwości świadczenia usług.
3. Poziom dostępu do usług wodociągowych i kanalizacyjnych w przyszłości wyznaczają wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

Rozdział VII

Sposób dokonywania odbioru przez Przedsiębiorstwo wykonanego przyłącza

§ 35. 1. W ramach prac związanych z odbiorem przyłącza, Przedsiębiorstwo dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac z wydanymi przez Przedsiębiorstwo warunkami  określonymi  w § 30, oraz z uzgodnionym projektem przyłącza.
2. Jeżeli warunki określone w § 30 obejmowały również obowiązek wybudowania przez Potencjalnego odbiorcę usług ze środków własnych urządzeń wodociągowych lub kanalizacyjnych, to warunkiem przystąpienia do odbioru przyłącza może być wcześniejszy odbiór tych urządzeń.
3. Określone w warunkach przyłączenia próby i odbiory częściowe oraz końcowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron.
4. Odbiór częściowy jest wykonywany przed zasypaniem przyłącza, w terminie uzgodnionym na etapie zgłoszenia rozpoczęcia robót.
5. Przed zasypaniem należy wykonać inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w co najmniej dwóch egzemplarzach, z których jeden Potencjalny odbiorca usług dostarcza do Przedsiębiorstwa, a drugi do właściwego Urzędu zajmującego się aktualizacją dokumentacji geodezyjnej.

§ 36. 1. Po zgłoszeniu przez Potencjalnego odbiorcy usług gotowości do odbioru końcowego Przedsiębiorstwo uzgadnia jego termin, który winien nastąpić nie później niż 7 dni od daty zgłoszenia.
2. Wyniki prób i odbiorów, o których mowa w § 35 ust 3 są potwierdzane przez strony w sporządzanych protokołach.

§ 37.  Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio w przypadku modernizacji lub innej zmiany istniejącego przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego.

§ 38. Wynagrodzenie Przedsiębiorstwa za przeprowadzenie odbioru technicznego, winno odpowiadać rzeczywiście poniesionym przez Przedsiębiorstwo kosztom przeprowadzenia tego odbioru.

Rozdział VIII

Standardy obsługi Odbiorców usług oraz sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości lub odpowiednich parametrów świadczonych usług

§ 39. 1. Przedsiębiorstwo jest zobowiązane do udzielenia istotnych informacji dotyczących zakresu świadczonych przez nie usług.
2. Jeżeli wniosek o udzielenie informacji został przedłożony na piśmie Przedsiębiorstwo udziela odpowiedzi w tej samej formie.
3. Jeżeli udzielenie informacji wymaga ustaleń wymagających terminu dłuższego niż 14 dni, Przedsiębiorstwo przed upływem powyższego terminu wskazuje ostateczny termin udzielenia odpowiedzi.

§ 40. 1. Każdy Odbiorca usług i Potencjalny odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących sposobu wykonywania przez Przedsiębiorstwo usług związanych z usługami dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
2. Reklamacja powinna być zgłoszona na piśmie.
3. Przedsiębiorstwo jest zobowiązane rozpatrzyć reklamację bez zbędnej zwłoki w terminie nie dłuższym jednak niż 14 dni od dnia złożenia w siedzibie Przedsiębiorstwa

§ 41. W siedzibie Przedsiębiorstwa winny być udostępnione wszystkim zainteresowanym:
1) aktualnie obowiązujące na terenie gminy taryfy cen i stawek opłat;
2) tekst jednolity Regulaminu.

§ 42. 1. Przedsiębiorstwo ma obowiązek poinformowania Odbiorców usług o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, w sposób zwyczajowo przyjęty z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni.
2. Przedsiębiorstwo ma również obowiązek niezwłocznie poinformować Odbiorców usług, w sposób zwyczajowo przyjęty, o zaistniałych nieplanowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, o ile czas ich trwania przekracza 6 godzin.
3. W razie planowanej lub nieplanowanej przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować o tym fakcie Odbiorców usług, wskazując lokalizację zastępczego punktu poboru wody.

§ 43. 1. Przedsiębiorstwo na prawo ograniczyć lub wstrzymać świadczenie usług wyłącznie z ważnych powodów, w szczególności, jeżeli jest to uzasadnione potrzebą ochrony życia lub zdrowia ludzkiego, środowiska naturalnego, potrzebami przeciwpożarowymi, a także przyczynami technicznymi.
2. Przedsiębiorstwo wolne jest od odpowiedzialności w szczególności wówczas, gdy przerwa lub ograniczenie świadczenia usług, wynikały z:
1) działania siły wyższej, w tym zwłaszcza sił przyrody,
2) działania lub zaniechania osób lub podmiotów, za które Przedsiębiorstwo nie ponosi odpowiedzialności, w tym samego Odbiorcy usług,
3) potrzeby ochrony życia lub zdrowia ludzkiego oraz środowiska naturalnego, a także potrzeb przeciwpożarowych

Rozdział IX

Warunki dostawy wody na cele przeciwpożarowe

§ 44. Woda dla celów przeciwpożarowych jest dostępna z urządzeń wodociągowych lub przyłączy wodociągowych, a w szczególności z hydrantów przeciwpożarowych zainstalowanych na sieci wodociągowej.
§ 45. Zapewnienie dostawy wody na cele przeciwpożarowe następuje na podstawie umowy zawieranej pomiędzy gminą, Przedsiębiorstwem i jednostkami straży pożarnej - reprezentowanymi przez Komendanta Gminnego Ochotniczych Straży Pożarnych w Miejskiej Górce.
§ 46. 1. Jednostki straży pożarnych mają obowiązek przekazywania informacji o ilości wody pobranej z systemu wodociągowego Przedsiębiorstwa na cele akcji pożarniczo-gaśniczej oraz na cele szkoleniowe. Informacja ta winna również określać punkt i czas poboru.
2. Informacja wskazana w ustępie 1 winna być przekazana pisemnie przez jednostkę straży pożarnej w umownie ustalonych okresach.
3. O fakcie poboru wody na cele przeciwpożarowe z urządzeń wodociągowych, którymi woda jest dostarczana dla innych Odbiorców usług, jednostka wymieniona w ust. 1 niezwłocznie powiadamia Przedsiębiorstwo.


§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miejskiej Górki.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

 

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska